رییس شورای شهر ارومیه: برای شب خوابی بی سرپناهان اتوبوس تخصیص یابد!

سرویس آذربایجان غربی- رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به نبود گرمخانه در این شهر گفت: هم اکنون در سطح شهر برخی افراد وجود دارد که در سرمای زمستان در محیط بیرونی می خوابند و باید اتوبوس هایی جهت زمستان گذرانی و شب خوابی این افراد در اسرع وقت تخصیص یابد.

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام محمد خلیل پور روز شنبه در جلسه شورای شهر ارومیه افزود: توجه به اینکه گرمخانه ای نداریم در اسرع وقت یکی از سالن های ورزشی تجهیز و در اختیار کارتن خواب ها و افراد بی سرپناه قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به انتقاداتی که اخیراً از فرهنگسرای رسانه شده و طی نامه ای رسمی به شهرداری و شورای شهر اطلاع داده شده است، گفت: متأسفانه صفوف مرغ، مواد غذایی و کمبود نان را شاهد بودیم اما کسی از این مجموعه علیرغم وظایف نظارتی معترض نشد اما برای کم کاری فرهنگسرای رسانه نامه می فرستند که قرائت خانه اش فعال نیست، در حالی که قرائت خانه ای در این فرهنگسرا وجود ندارد.

خلیل پور مدیریت شهری را یکی از مظلوم ترین مجموعه ها دانست که مجموعه ای خودگردان بوده و از سویی در حوزه درآمدهای قانونی خود نیز با مشکلاتی جدی مواجه شده است.

او ادامه داد: شهرداری ها به صورت قانونی دارای درآمدهایی در شهرها هستند که جهت توسعه شهری بسیار ضروری است.

خلیل پور در خصوص وصول متمرکز مبالغ مربوط به شهرداری گفت: میزان مبالغ واریزی نامتعارف و غیراصولی است و طی ماههای مختلف آهنگ متوازنی را شاهد نیستیم تا بر اساس آن برنامه ریزی انجام شود.

رییس شورای شهر خواستار پیگیری درآمدهای اسنپ با توجه به گستردگی فعالیت آن در سطح شهر با توجه به اینگه خودروهای فعال در این سیستم در ارومیه فعالیت می کنند و استهلاک معابر و آلودگی هوایشان نیز مربوط به این شهر است.

خلیل پور ادامه داد: سهم ارومیه از محل جرایم راهنمایی و رانندگی باید اختصاص یابد و همچنین در خصوص فروش بلیت هواپیما نیز بر شهرداری ارومیه ظلم می شود چرا که با فروش آنلاین مبالغ عوارض به سایر شهرها پرداخت می شود.

او تصریح کرد: خواهان ریل گذاری دائمی در پرداخت سهم مدیریت شهری از سوی اداره کل مالیاتی استان هستیم تا بر مبنای آن برنامه ریزی کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: مردم در مناطق محروم تحت فشار شدید هستند و انتظار داریم اداره کل امور مالیاتی استان نسبت به تعدیل در قیمت گذاری ها اقدام کند و شهرداری نیز مناطق محروم را به طور ویژه مدنظر قرار دهد.

کد خبر 24508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha