ما برای گفتگو با دولت دمشق آماده ایم

سرویس ترکیه - بر اساس اظهارات معاون مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه، این نهاد برای گفتگو با دولت دمشق، همچنین برای مقابله با هر نوع تهدید از سوی ترکیه آماده است.

به گزارش کردپرس، امینه اوسه معاون رؤسای مشترک مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه ضمن اعلام آمادگی برای گفتگو با دولت دمشق گفت: «درست است که مدیرت خودگردان برای حل بحران سوریه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند، اما برای دفاع از کیان خویش در برابر هر حمله احتمالی نیز آمادگی کامل دارد.»

امینه اوسه در گفتگو با خبرگزاری فرات سال 2021 را سالی پراز تنش دانست و گفت: «در این سال هم تحریم‌های شدیدی علیه مناطق شمال و شرق سوریه وجود داشت و هم حمله به این مناطق متوقف نشد. جریان هایی که خود را مخالف می‌نامند همه فرصت‌ها را به هدر دادند و نشست‌های ژنو، آستانه و کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه بی نتیجه ماندند.»

او درباره تلاش‌ها برای به رسمیت شناساندن مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در جامعه جهانی گفت: «این تلاش ها در سال 2021 ادامه یافتند. ما بی تردید برای حل سیاسی بحران سوریه تلاش کردیم و باز هم به تلاش ادامه خواهیم داد.»

معاون مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه درباره برنامه های این نهاد در سال میلادی جدید گفت: «ما بیشتر بر روی تقویت ارتباطات بین گروه های مختلف مردم در منطقه متمرکز خواهیم شد. با این حال تلاش می کنیم تا روابط دیپلماتیک با کشورهای اروپایی و خاورمیانه را نیز توسعه دهیم. می خواهیم دفاتر جدید نمایندگی در جاهایی که در آنها نمایندگی نداریم، دایر کنیم.»

اوسه همچنین از آمادگی گسترده مدیریت خودگردان برای دفاع در برابر هر حمله احتمالی خبر داد و گفت: «می‌دانیم که تلاش برای شکست پروژە دموکراسی در کردستان سوریه و ایجاد جنگ روانی در این مناطق در سال 2022 نیز ادامه خواهد داشت و احتمالا شدیدتر هم خواهد بود. از سویی حکومت ترکیه به طور مداوم تهدید هایی علیه مدیریت خودگردان ایجاد می کند. پس از تنظیم قرارداد اجتماعی و برگزاری انتخابات، مهمترین کار ما سازمان دهی مجدد سیستم دفاعی خواهد بود. در عین حال برای خنثی کردن تأثیر تحریم‌های موجود، تلاش می کنیم تا مردم خود را در برابر این تحریم ها بسیج کنیم.»

او در رابطه با گفتگوهای میان مدیریت خودگردان و دولت دمشق گفت: «بی توجهی دولت سوریه برای حل مسئله باعث بی نتیجه ماندن مذاکرات شده است. از سویی روسیه و طرف‌های دیگر نیز تلاش جدی در این زمینه انجام ندادند. ولی این شرایط به این معنا نیست که ما از تلاش برای حل مسئله سوریه دست برداشته ایم. اولویت ما، حل مسئله در داخل کشور است و همواره برای گفتگوی طرفین آمادگی داریم.»

امینه اوسه در عین حال از تخصیص بودجه برای شهرداری‌ها، خدمات درمانی، اقتصادی و آموزشی و غیره خبر داد و گفت یکی از برنامه های 2022 تلاش برای کارآفرینی و تأمین معیشت مردم در فضای جنگ‌های احتمالی است.

کد خبر 24496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha