57 درصد مردم سقز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

سرویس کردستان - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز گفت: در حال حاضر تنها 57 درصد مردم این شهرستان هر 2 دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش کرد پرس, پروین خسروپور گفت: ملاک ایمنی قابل قبول برای شهرستان، تزریق دُز سوم یا همان بوستر است و تمام کسانی که دُز دوم را دریافت کردند اگر سه ماه از دریافت دُز دوم گذشته باشد باید برای دریافت دُز سوم به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تزریق دُز سوم مکمل تزریق ۲ دُز قبلی است و میزان ایمنی را در حد قابل توجهی بالا می‌برد، افزود: تعدادی از شهروندان هنوز برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده اند که لازم است این عزیزان هرچه زودتر واکسیناسیون شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز اظهار کرد: تاکنون حدود ۶۸ درصد (۱۶۰ هزار نفر) از جمعیت این شهرستان دُز اول را دریافت کردند و حدود ۵۷ درصد (۱۳۴ هزار نفر) هم دُز دوم را دریافت کرده اند.

خسروپور با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا ضروری است و هرچه زودتر مردم برای واکسن مراجعه کنند، ادامه داد: اگر کل جمعیت شهرستان سقز را در نظر بگیریم هنوز به ۷۰ تا ۸۰ درصد واکسیناسیون ایده‌ال نرسیده ایم.

وی یادآور شد: محل مراجعه برای واکسیناسیون، تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهر و روستا فقط در وقت اداری و همچنین مرکز تجمیعی جدید واقع در کلینیک تخصصی شهدا در ۲ شیفت صبح و عصر و تمامی ایام تعطیل و غیرتعطیل است.

کد خبر 24415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha