انتقال آبهای سطحی شهر به دریاچه ارومیه تامین اعتبار شود

سرویس آذربایجان غربی- رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تامین اعتبار و جذب منابع مالی اجرا و احداث پروژه های جمع آوری و هدایت آبهای سطحی بالاخص در خروجی های شهر و هدایت به دریاچه ارومیه ضروری بوده و شورای اسلامی شهر به این موضوع نگاه ویژه ای دارد.

به گزارش کردپرس، نقی کریمی در کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری اظهار کرد: جهت رسیدن به شهری نوین و پویا مطالعات در حوزه های مختلف شهری لازم و ضروری می باشد که مطالعات جمع آوری آبهای سطحی یکی از این طرح ها است.

او افزود: باید نحوه اجرا و احداث دقیق کانالهای جمع آوری آبهای سطحی با نظرات ارائه شده مهندسین مشاور طرح عملیاتی شود.

رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شرح وظایف ادارات مرتبط در خصوص هدایت ، کنترل و جمع آوری آبهای سطحی و زیر سطحی با تشکیل جلسات متعدد و بررسی تخصصی در خصوص شرح وظایف ذاتی دستگاه های اجرایی در این زمینه یادآوری شود و مطالعات لازم در زمینه طرح جمع آوری آبهای سطحی از سوی مشاور طرح با چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت مد نظر قرار گیرد.

کریمی تصریح کرد: تامین اعتبار و جذب منابع مالی اجرا و احداث پروژه های جمع آوری و هدایت آبهای سطحی بالاخص در خروجی های شهر و همچنین آزاد سازی مسیر انتقال آبهای سطحی از طریق کانال SHND و هدایت به دریاچه ارومیه لازم و ضروری بوده و شورای اسلامی شهر ارومیه به این موضوع نگاه ویژه ای دارد.

او از شهرداری خواست نسبت به اولویت بندی اجرای پروژه ها بنا به ضرورت؛ جمع بندی های لازم را انجام و به شورا و کمیسیون عمران ارائه کند تا در بودجه سال 1401 اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

کریمی تصریح کرد: در خصوص اجرای کانالهای داخل شهر به عنوان یک پتانسیل گردشگری نگاه ویژه شود و به نظر می رسد با اجرای کانالها به صورت ذوزنقه ای شکل از نظر منظر شهری جلوه خوبی به نمایش خواهد گذاشت که در زمینه جذب گردشگر و تفریحی و ایجاد منابع درآمدی مناسب خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان بر پیگیری و اجرای دقیق مصوبات در دوره ششم شورای اسلامی شهر تاکید کرد.

کد خبر 24263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha