تشکیل پرونده ١١٨ میلیون تومانی برای نانوایان متخلف در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۱۲۲ پرونده برای متخلفان نانوایی به ارزش ۱۱۸ میلیون تومان در این شهرستان تشکیل و به تعزیراتی حکومتی ارجاع شدند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: در پاییز امسال ۶۸۷ مورد بازرسی از واحد‌های نانوایی سطح شهرستان صورت گرفته و ۱۲۲ پرونده تخلف تعزیراتی برای واحد‌های متخلف تشکیل شده است.

جهین گفت: ارزش پرونده‌های تعزیراتی ۱۱۸ میلیون تومان برآورد شده و در همین راستا، سهمیه آرد ۲۷ نانوایی سطح شهرستان نیز کسر شده و بازدید‌های مستمر و روزانه همچنان ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه در این مدت به ۶۰ مورد شکایت شهروندان نیز پیگیری شده است، اظهار کرد: تخلفات نانوایی‌ها توزیع خارج از شبکه آرد و کم فروشی بوده و در مقابل واحد‌های نانوایی متخلف، سهمیه آرد کسر شده به نانوایی‌های بدون تخلف و شایسته اضافه می‌شود.

به گفته رییس صمت مهاباد؛ از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۸۶ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی صورت گرفته و منجر به تشکیل ۲۷۲ پرونده تعزیراتی به ارزش بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال شده است.

او افزود: گران فروشی، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن نکات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا از جمله مهم‌ترین تخلفات صورت گرفته طی سال جاری بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد بیان کرد: پرونده تخلف‌های صنفی پس از تنظیم به تعزیرات حکومتی ارسال و در صورت استمرار تخلف با همکاری مراجع دیگر اقدام به پلمب این واحد‌ها می‌شود.

جهین در پایان گفت: طرح بازرسی از اصناف همه روزه در ۲ شیفت کاری اجرا می‌شود، شهروندان در صورت تخلف هر گونه تخلف اعم از گران فروشی، درج نکردن قیمت، تخلفات بهداشتی از طریق شماره ۱۲۴ و تلفن ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ این شهرستان گزارش دهند/.

کد خبر 24100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha