ارتفاع برف در گردنه «زمزیران» مهاباد به نیم متر رسید

سرویس آذربايجان غربى- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: در اولین بارش برف زمستانی ارتفاع برف در گردنه "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت به بالای ۵۰ سانتی متر رسیده است.

محسن خادمی در این باره به کردپرس افزود: با شروع بارش برف در محورهای مواصلاتی این شهرستان به ویژه مناطق کوهستانی، تمامی تجهیزات راهداری از ساعت اولیه بامداد در محورها حضور یافته و برف روبی در تمام راه های اصلی و فرعی روستایی آغاز شد.

او با بیان اینکه هم اکنون تردد در تمام محورها در جریان است، ادامه داد: عبور و مرور در مسیر گردنه های "زمزیران" محور مهاباد - سردشت و "جواله رشان" در محور مهاباد - سردشت نیاز به زنجیر چرخ دارد.

خادمی با اشاره به مسدود شدن راه های ارتباطی ۲۵ روستا در پی بارش برف اخیر گفت: هم اکنون عملیات بازگشایی ۲۲ روستا به اتمام رسیده و تنها راه سه روستای "جانداران"، "سرخاب" و "چومل" باقی مانده که طی ۲۴ آینده بازگشایی خواهد شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد بیان کرد: هم‌اکنون تیم برف روبی در همه محورهای مواصلاتی و جاده‌های این شهرستان مستقر بوده و راهداران به صورت شبانه روزی در چندین نوبت اقدام به نمک‌پاشی و برف روبی جاده‌های ‌این شهرستان می کنند.

او از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای کوهستانی را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت راه ها از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند

روز گذشته نیز سرنشینان ۲۸ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک گردنه "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت توسط امدادگران جمعیت هلال احمر مهاباد نجات داده شدند.

کد خبر 24016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha