آذربایجان غربی ١٤٤ هزار نفر بیکار دارد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: تعداد بیکاران استان ۱۴۴هزار نفر اعلام شده است و ٢٤ درصد از این افراد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایسنا؛ ابوالفضل عبادی امروز ۲دی ماه، در نشست خبری افزود: در تابستان سال جاری نرخ بیکاری ۹.۵درصد بود و ماکو کمترین سهم را از نرخ بیکاری در استان دارد.

او ادامه داد: سهم اشتغال استان در سال گذشته در بخش خدمات ۴۱.۵درصد، در بخش کشاورزی ۳۳.۱ درصدو بخش صنعت ۲۵.۴درصد اعلام شد.

عبادی با اشاره به اجرای طرح زیست بوم ملی اشتغال گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در استان نیز با هدف مهارت آموزی به افراد شاغل فاقد مهارت در حال اجرا است. همچنین چند واحد تولیدی راکد یا نیمه فعال در استان که تحت تملک بانک ها بودند مشکلاتشان در حال رفع شدن است وتا پایان سال جاری این واحد ها به چرخه تولید بر می گردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی تصریح کرد: تامین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه دز فعالیت های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری های جمعی و تاکید بر ارتقا درآمد و تقش طبقات کم درآمد و متوسط از دلایل اجرای طرح زیست بوم ملی اشتغال است.

او با اشاره به اینکه نیروی کار و سرمایه دو عنصر لازم در بهره وری هستند، خاطر نشان کرد: در راستای بهره وری سرمایه یک سری مشکلات از جمله تعدد قوانین و توسعه سازی زیرساخت ها باید شناسایی و رفع مشکل شوند.

عبادی ضمن اشاره به اینکه، حدود 47 درصد جوانان رنج سنی 15 تا 29 سال استان فاقد مهارت هستند، گفت: مهارت آموزی باید با توجه به ظرفیت و امکانات موجود مناطق صورت پذیرد، نباید بدنبال افزایش کمیت بود، چرا که در دنیای امروز کیفیت مشاغل و سازگاری مهارت های متقاضیان شغلی با مشاغل جدید و نوظهور، نقش اساسی در اقتصاد و معیشت دارد.

او تاکید کرد: فرهنگ اشتغال نباید در پشت میز نشینی خلاصه شود، باید به این باور رسید با مهارت آموزی می توان درآمد و رفاه بیشتر نسبت به شغل کارمندی بدست آورد و لازمه این امر معرفی جوانان و تولیدکنندگان موفقی است که با مهارت خود به اهداف عالیه دست یافته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ضمن تاکید بر آموزش مهارت های لازم به جوانان رده سنی 15 تا 29 سال توسط اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای استان، اجرای ماده 17 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را ضروری دانست.

کد خبر 23938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha