شبکه برق 420 روستای کردستان تا پایان سال اصلاح می شود

سرویس کردستان – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: امسال در قالب طرح بهارستان، شبکه برق ۴۲۰ روستای استان اصلاح و بهسازی شده و ۵۶۰ میلیارد ریال برای اجرای آن اختصاص یافته است.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد این پروژه انجام شده است، گفت: این میزان اعتبار برای اصلاح و بهسازی شبکه برق روستاهای مورد نظر در طرح بهارستان، کافی نیست و برای اتمام آن در مجموع یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه در کنار اصلاح روشنایی و تیرهای برق این روستاها، شبکه برق نیز به کابل خود نگهدار تبدیل می‌شود، اظهار کرد: این طرح در همه شهرستان های استان انجام می شود و بیشترین آن مربوط به سنندج با ۷۰ روستا است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: کامیاران اولین شهرستانی است که طرح بهارستان و اصلاح و بهسازی شبکه برق آن به طور کامل انجام شده است و این کار در بقیه شهرستان ها هم به تدریج اجرا می‌شود.

لهونیان با اشاره به وجود 5 هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در استان، ادامه داد: تاکنون از این رقم، حدود 3 هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن اصلاح، بهسازی و به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

وی تبدیل شبکه فشار ضعیف برق را در پایداری آن در مقابل حوادث به ویژه باد شدید بسیار موثر دانست و بیان کرد: ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز از جمله مزیت‌های اصلاح شبکه ضعیف برق است.

کد خبر 23822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha