آمریکا حقوق 45000 تن از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان را پرداخت می کند

سرویس جهان- مسئول ارتباطات میان نیروهای پیشمرگ و ائتلاف به رهبری آمریکا در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان می گوید آمریکا با اختصاص بودجه ای خاص، حقوق حدود 45000 تن از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان را پرداخت می کند.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری آسوشیتدپرس از هژار اسماعیل، مسئول ارتباطات و هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای ائتلاف در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق نقل کرده است که آمریکا حقوق بخش بزرگی از نیروهای کرد عراق را پرداخت می کند.

این مقام کرد عراق به آسوشیتدپرس گفته است با توجه به اختلافات میان اقلیم کردتسان و دولت مرکزی بر سر سهم اقلیم کردستان از بودجه کل عراق، آمریکا مسئولیت پرداخت حقوق تعداد زیادی از نیروهای پیشمرگ را بر عهده گرفته است.

این فرمانده نظامی کرد عراق در ادامه گفته است آمریکا با اختصاص سالانه بودجه ای معادل 240 میلیون دلار حقوق حدود 45000 تن از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان را پرداخت می کند.

هژار اسماعیل افزود: آمریکا در سال 2022 نیز به پرداخت حقوق نیروهای پیشمرگ ادامه خواهد داد.

بازرس وزارت دفاع آمریکا نیز در تازه ترین گزارش خود پیرامون وضعیت نیروهای همپیمان این کشور در عراق و سوریه، به مسئله پرداخت حقوق نیروهای پیشمرگنیز اشاره کرده است.

اما در این گزارش تاکید شده است که آمریکا به شرطی حقوق نیروهای پیشمرگ را پرداخت می کند که این نیروها از سیطره دو حزب حاکم خارج شوند. بر اساس این گزارش، آمریکا در حال حاضر هر سه ماه یک بار 60 میلیون دلار برای پرداخت حقوق نیروهای پیشمرگ در تیپ های تازه تاسیس اختصاص داده است.

بازرس وزارت دفاع آمریکا از محدود شدن برنامه انتقال نیروهای پیشمرگ وابسته به دو حزب حاکم به تیپ های جدید به دلیل محدودیت کمک مالی آمریکا خبر داده است. بر اساس این گزارش، آمریکا تنها به نیروهایی پیشمرگی حقوق پرداخت می کند که از سلطه دو حزب حاکم خارج شده باشند و به نیروهای تازه تاسیس وزارت پیشمرگ بپیوندند.

وزارت دفاع آمریکا تعداد نیروهای یگان 80 متلعق به حزب دموکرات کردستان عراق را بین 65000 تا 70000 نفر عنوان کرده و تعداد نیروهای پیشمرگ وابسته به یگان 70 اتحادیه میهنی کردستان عراق را بین 45000 تا 50000 تن برآورد کرده است.

کد خبر 23548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha