تأکید مجدد احزاب کرد بر ضرورت مشارکت نیروهای پیشمرگ در تامین امنیت کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان - احزاب کرد در استان کرکوک بار دیگر بر ضرورت مشارکت نیروهای پیشمرگ در مدیریت امنیت این استان مورد مناقشه بین اربیل و بغداد تأکید کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، احزاب کرد استان کرکوک در نشستی که در غیاب نمایندگان حزب دمکرات کردستان برگزار شد با صدور بیانیه ای، کشته شدن شماری از شهروندان در حملات تروریستی داعش به این استان را محکوم و بر ضرورت پایبندی به برادری و برابری بین همه جریانات کرکوک تأکید کردند.

براساس این بیانیه، احزاب کرد، از دولت مرکزی عراق خواستند تا اعلام نتایج انتخابات به سرآغازی برای تقسیم پست ها در این استان تبدیل شود.

احزاب کرد همچنین با تقدیر از نیروهای پیشمرگ در زمینه "حفظ امنیت منطقه" و همچنین تقدیر از سایر نیروهای عراقی در زمینه حفظ امنیت براساس هماهنگی مشترک، تأکید کردند: مدیریت استان کرکوک باید خدمت به همه مناطق این استان را بدون تبعیض در دستور کار قرار دهد.

یادآور می شود کرکوک از جمله مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد و مصادیق اصل 140 قانون اساسی عراق است که قبل از همه پرسی استقلال کردستان در سپتامبر 2017 به صورت مشترک توسط دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان اداره می شد.

کد خبر 23406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha