دیدار هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات در بغداد با رئیس ائتلاف فتح

سرویس عراق و اقلیم کردستان - هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان به سرپرستی هوشیار زیباری با هادی عامری رئیس ائتلاف فتح در بغداد دیدار و درباره مسائل سیاسی عراق گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "هادی عامری" رئیس ائتلاف فتح تأکید کرد این ائتلاف دلایل کافی برای لغو نتایج انتخابات پارلمانی را به دادگاه عالی فدرال عراق ارائه کرده است. هوشیار زیباری رئیس ائتلاف فتح نیز بر ضرورت حل تنش ها و مشکلات در زمینه وضعیت سیاسی کنونی عراق تأکید کرد.

دفتر رئیس ائتلاف فتح با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هادی عامری در دفترش در بغداد میزبان هیأت حزب دمکرات کردستان به ریاست هوشیار زیباری وزیر اسبق اقتصاد و امور خارجه عراق بود. در این دیدار که با حضور شماری از رهبران ائتلاف فتح برگزار شد درباره سازوکارهای عبور از بحران سیاسی کنونی و خروج از بن بست سیاسی با هدف تحقق خواسته های همه شهروندان عراق از جریانات مختلف گفگو و تبادل نظر شد.

براساس این بیانیه، عامری در این دیدار تأکید کرد: دلایل دقیقه ارائه شده به دادگاه عالی فدرال، برای اثبات تقلب در انتخابات و ضرورت ابطال نتایج آن، کافی است و در گزارش شرکت ناظر، امکان تقلب در نتایج انتخابات بدون هیچ گونه اثر مجرمانه ذکر شده است و کمیسیون اعلام کرده است که تهدید خطرناک مذکور، قابل پذیرش است.

عامری همچنین ضمن استقبال از ثبات در اقلیم کردستان، بر تأثیر آن بر سایر استان های عراق تأکید کرد.

هوشیار زیباری رئیس هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات نیز در این دیدار گفت: موضع ما تا الان مشخص است و ما از هیچ جریانی علیه سایر جریانات طرفداری نمی کنیم. بلکه با هر کدام از جریانات نقاط مشترکی داریم که باید در راستای آنها تلاش و همکاری کنیم.

زیباری خطاب به عامری گفت: شما همپیمان ما هستید و از دهها سال پیش تاکنون روابط جهادی، سیاسی و دولتی داریم و تفاهماتی با سایر نیروهای سیاسی نیز داریم. به همین دلیل با همکاری همه جریانات برای حل تنش ها و مشکلات در روند سیاسی کنونی تلاش می کنیم.

رئیس هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان در بغداد در پایان بر حمایت از "نقش محوری و تأثیر گذار و مهم" عامری در نزدیک کردن دیدگاه بین نیروهای سیاسی تأکید کرد.

کد خبر 23388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha