نشست مقدماتی گروه‌های دموکرات سوری در استکهلم برگزار شد

سرویس سوریه-با ابتکار مجلس دموکراتیک سوریه و حضور مقامات سوئدی،نشست مقدماتی گروه‌های دموکرات سوری در استکهلم برگزار شد.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته، به دعوت کمیته مقدماتی کنفرانس "نیروها و شخصیت های دموکراتیک" با همکاری بنیاد بین المللی اولف پالم در استکهلم پایتخت سوئد، نشست مشورتی با عنوان جلسه مشورتی دموکرات ها، ضرورت و امکانات و امید با حضور نیروها و شخصیت های سیاسی سوری برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفتند که هرگونه انتقال سیاسی پایدار در سوریه باید بر مبنای پاسخگو کردن عاملان این بحران و فعال کردن مسیرهایی برای عدالت سیاسی در انتقال قدرت باشد.

در این دیدار بیر اورانوس، مسئول پرونده سوریه در وزارت خارجه سوئد، کنت فورشلود، مسئول کمیته روابط خارجی پارلمان سوئد و نمایندگان احزاب و شخصیت‌های سیاسی سوری نیز حضور داشتند.

در بیانیه به ضرورت مراجعه به تمامی نیروها و گروه های دموکراتیک و ارتباط با آنها در داخل و خارج از سوریه اشاره شده است.

این بیانیه افزود: یک شورای هماهنگی منسجم که نماینده تمام مردم سوریه دموکراتیک باشد باید برای ادامه روند گفتگوها ایجاد شود تا شرایط برگزاری کنفرانس را تسهیل کند.

در بیانیه اشاره شده که نظام سیاسی از نظر قانون اساسی مسئول اتفاقاتی است که کشور به آن رسیده است.

کمیته مقدماتی کنفرانس «نیروها و شخصیت‌های دموکراتیک» پس از شش کارگاه آموزشی در پایتخت‌ها و شهرهای اروپا که توسط شورای سوریه دموکراتیک سازماندهی شده بود، تشکیل شد که پیش از آن سه مجمع گفتگو در داخل سوریه طی سال‌های (۲۰۱۸،۲۰۱۹،۲۰۲۰) برگزار شده بود.

در این بیانیه آمده است: در هرگونه راه حل سیاسی باید به پرونده آوارگان و پناهندگان رسیدگی و بازگشت داوطلبانه و ایمن آنها به خانه هایشان تضمین شود، همه بازداشت شدگان و ربوده شدگان آزاد و سرنوشت مفقودین و ناپدید شدگان آشکار گردد.

در این بیانیه تاکید شده که پایبندی به قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل متحد و بیانیه ۱ ژنو مبنای راه حل سیاسی است و هر راه حل سیاسی باید دموکراتیک و بدون حذف هیچ حزبی باشد که یکی از دلایل برگزاری این کنفرانس است.

همچنین در این بیانیه تاکید شده، «از بین بردن تروریسم همچنان یک اولویت برای راه حل سیاسی در سوریه است و این نیازمند تلاش و هماهنگی نیروهای دموکراتیک سوریه و جامعه بین المللی است».

کد خبر 23358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha