ادامه آوارگی 200000 ایزدی 7 سال پس از حمله داعش

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه کنورسیشن، پس از گذشت 7 سال از حمله داعش به منطقه ایزدی نشین شنگال، ضمن این که هزاران تن از آنها همچنان آواره هستند از سرنوشت حدود 3000 تن از آنها نیز اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کردپرس، گروه تروریستی داعش در سال 2014 به منطقه ایزدی نشین شنگال در شمال عراق حمله کرد. هزاران تن از ساکنان این منطقه در این حمله جان خود را از دست دادند، هزاران تن از زنان و دختران به بردگی داعش در آمدند و صدها هزار تن از آنها نیز آواره اقلیم کردستان، سوریه و اروپا شدند.

بر اساس تحقیقی که توسط نشریه کنورسیشن و یکی از دانشجویان دوره دکترای دانشگاه براندیس صورت گرفته، همچنان 200000 تن از ایزدیهای عراق آواره شده و در کمپها زندگی می کنند. این مسئله باعث هرچه فقیرتر شدن این قشر از جامعه عراق شده است.

بر اساس این گزارش حدود 3000 تن از ایزدیها که تعدادی از آنها زن و دختر هستند همچنان سرنوشت نامعلومی دارند و اطلاعی از آنها در دست نیست.

این گزارش تاکید کرده است عوامل زیادی از جمله شیوع کرونا، تقابل بر سر کنترل منطقه ایزدی نشین شنگال و عدم اجرای توافقنامه شنگال میان دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان باعث ادامه نابسامانی زندگی ایزدیها شده و آنها همچنان سرگردان هستند.

بر اساس این گزارش، ایزدیها وضعیت مالی نامناسبی دارند و به دلیل عدم امکان بازگشت آنها به منطقه محل سکونت خود، مشکلات آنها به این زودی حل نخواهد شد.

کد خبر 23341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha