94 درصد دانش آموزان متوسطه اول کردستان زیر پوشش تحصیلی هستند

سرویس کردستان - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری پوشش تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه اول استان 94 درصد است.

به گزارش کرد پرس، مهدی نامدار گفت: براساس این آمار تنها 6 درصد از دانش‌ آموزان مقطع متوسطه اول استان در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند که عمده‌ترین آنها هم مربوط به مناطق مرزی و روستاهای سخت گذر است.

وی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم استان در سال تحصیلی جاری را ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده نبود مدارس متوسطه در برخی از مناطق مرزی به ویژه روستاهای سخت گذر و کم جمعیت استان در ترک تحصیل تعدادی از دانش‌آموزان در این مقاطع و عدم ثبت‌ نام آنان تاثیرگذار است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان افزود: علاوه بر این موارد شیوع ویروس کرونا، تعطیل شدن آموزش‌های حضوری و استفاده از فضای مجازی نیز در ترک تحصیل دانش‌آموزان بسیار تاثیر داشته است.

نامدار ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده و آمارهای موجود عمده دانش‌آموزانی که برای مقاطع متوسطه اول و دوم ثبت‌ نام نکرده و به نوعی ترک تحصیل می‌کنند دختر هستند که ما تمام تلاش خود را برای جذب دوباره این دانش‌اموزان انجام خواهیم داد.

کد خبر 23280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha