۳۰ پروژه جهت رفع ضعف ولتاژ برق در کردستان اجرا شد

سرویس کردستان - معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: جهت رفع ضعف ولتاژ برق در برخی نواحی استان، امسال تاکنون ۳۰ پروژه رفع ضعف ولتاژ با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در استان اجرایی شده و یا در حال اتمام است.

به گزارش کرد پرس، فاتح عبدی ارائه برق مطمئن و پایدار را از اولویت های اصلی شرکت توزیع برق استان عنوان کرد و گفت: با توسعه شهرک های جدید و افزایش ساخت و سازها،در ساعات اوج مصرف علی الخصوص در فصل تابستان، تقاضا برای مصرف برق افزایش یافته و در برخی نواحی استان مشکلاتی از قبیل ضعف ولتاژ و نوسان برق به وجود می آید.

وی اظهار کرد: بر همین اساس، مناطق دارای افت ولتاژ در شهرستان های استان شناسایی‌شده و پروژه‌هایی در این رابطه در سال جاری تعریف و اجرا شد.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه دراین راستا ۳۰ پروژه رفع ضعف ولتاژ با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در استان اجرایی شده و یا در حال اتمام است، افزود: این پروژه ها شامل احداث ۲۱ دستگاه پست هوایی کم تلفات، احداث ۵ کیلومتر خط ۲۰ کیلو ولت و ۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی می باشد که منجر به افزایش ولتاژ و پایداری شبکه شد.

عبدی ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها متعادل‌سازی بار ترانسفورماتورها وفیدر های موجود و همچنین آزادسازی ظرفیت ترانس های موجود به منظور تامین برق مشترکین جدید در آینده فراهم می شود.

وی با تاکید بر ادامه روند شناسایی مناطق دارای ضعف ولتاژ در سطح استان کرستان، بیان کرد: با تخصیص اعتبارات لازم روند اجرای پروژه های مرتبط با این حوزه در سالهای آتی همچنان تدوام خواهد داشت.

کد خبر 23277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha