دستگیری شکارچیان متخلف غاز خاکستری در مهاباد

سرویس آذربايجان غربى- رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از دستگیری ٥ شکارچی متخلف در تالاب بین المللی "کانی برازان" این شهرستان خبر داد.

فاروق سخنور به خبرنگار کردپرس گفت: یگان حفاظت محیط زیست این اداره در گشت و کنترل شبانه‌ حوزه استحفاظی این شهرستان در تالاب بین المللی کانی برازان با شناسایی ٥ نفر شکارچی متخلف آنان را دستگیر کردند.

او افزود: از متخلفین ۵ قبضه اسلحه شکاری، پنج رشته فشنگدان و لاشه دو قطعه غاز خاکستری کشف و پرونده جهت رسیدگی به مقامات قضایی ارجاع شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تاکید کرد: در سال جاری شکار در تمام مناطق حفاظتی، تالاب ها و اراضی جنگلی این منطقه ممنوع اعلام شده است.

سخنور ادامه داد: همزمان با فصل مهاجرت، آبگیری و احیای تالاب بین المللی کانی برازان، بیش از ۱۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر میهمان این تالاب شده اند. که شامل انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی از جمله خوتکا، قو، غاز خاکستری، آنقوت، نوک پهن، چنگر، کشیم، سرحنایی، انواع مرغابی سرسبز و حنایی هستند.

غاز خاکستری پرنده ای است با ۸۳ سانتی متر طول که بزرگترین نوع پرنده در منطقه بوده و منقارش ضخیم و به رنگ صورتی و سر و گردنش خاکستری و پاهایش صورتی رنگ است.

بدن زیرتنه این پرنده، خاکستری با رگه های کوچک سیاه است و به صورت دسته جمعی از منطقه ای به منطقه دیگر کوچ می کند، این پرنده، در مناطق تالابی، باتلاق ها، دشت های سیلابی، ساحل دریاچه ها و رودخانه ها به سر برده و در کنار اراضی باتلاقی و روی زمین آشیانه می سازد.

تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 23247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha