حفظ آثار تاریخی و توسعه گردشگری کردستان در دستور قرار دارد

سرویس کردستان - دبیر ستاد هماهنگی سفرهای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان‌های کشور بر لزوم تدوین و ارائه پروژه‌های کارآفرین و اشتغال‌زا در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد.

به گزارش کرد پرس، رسول کٌرد فلاحت در جلسه ای که به منظور تدوین و برنامه ریزی برنامه های سفر ریاست جمهوری و وزیر میراث فرهنگی در آینده‌ای نزدیک به کردستان در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه باید در کردستان بهتر و با قدرت بیشتر وارد عمل شویم، گفت: با بررسی و نظرات کارشناسی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نیازمندی‌های اعتباری و مالی برای توسعه این سه حوزه در استان کردستان در نظر گرفته خواهد شد.

وی ایجاد موزه دفاع مقدس را گامی مهم در معرفی رشادت‌های مردم کردستان عنوان کرد و افزود: در صورت راه‌اندازی موزه آثار دفاع مقدس در استان، گردشگری جنگ می‌تواند بیش از پیش در کردستان رونق یابد.

دبیر ستاد هماهنگی سفرهای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان‌های کشور بهسازی راه‌های دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و روستاهای شاخص منطقه را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این مهم علاوه بر توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال پایدار را در حوزه گردشگری روستایی، حفظ بافت‌های با ارزش روستایی، فرهنگ و تاریخ استان را در پی دارد.

کُرد فلاحت از برنامه‌ریزی دبیرخانه ستاد هماهنگی سفرهای وزیر میراث‌فرهنگی برای توسعه گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی در کردستان خبر داد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان استان، نگاه ویژه‌ای از سوی وزارتخانه به کردستان حاکم است که لازم است اقدام‌های لازم برای توسعه بیش از پیش استان در این راستا انجام شود.

کد خبر 23205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha