گفتگو درباره تشکیل دو لشکر مشترک در نشست فرماندهان نظامی عراق و فرماندهان پیشمرگ

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مجلس عراق از تعلل دولت مرکزی عراق در زمینه تکمیل تشکیل دو لشکر مشترک از ارتش و نیروهای پیشمرگ در استان نینوا انتقاد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "شیروان دوبردانی" در این باره گفت: یک هیأت عالی رتبه از فرماندهان نظامی دولت مرکزی برای گفتگو درباره هماهنگی امنیتی از مخمور دیدار و با رئیس ستاد مشترک نیروهای پیشمرگ گفتگو و تبادل نظر کرد و این دیدار، در ادامه دیدارهای گذشته در دفتر سیروان بارزانی فرمانده نیروهای پیشمرگ در منطقه مخمور بود.

دوبردانی افزود: هدف از این نشست، هماهنگی مشترک درباره وضعیت امنیتی در مخمور و خطوط تماس بین نیروهای اقلیم کردستان و دولت مرکزی و همچنین تشکیل دو لشکر نیروی نظامی مشترک بود.

به گفته این عضو فراکسیون حزب دمکرات، "دو لشکر مذکور از نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ تشکیل خواهند شد نه از کردها و عرب ها".

وی همچنین خاطرنشان کرد: دیدار مقامات نظامی بغداد از مخمور، در راستای ادامه نشست های قبل و به ویژه پس از تکمیل تشکیل مراکز هماهنگی ویژه بود که عبارتند از یک مرکز در مخمور در جنوب موصل و مرکز دیگری در الکسک در غرب موصل.

این عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تصریح کرد: دولت مرکزی عراق در زمینه تکمیل تشکیل دو لشکر مذکور، تعلل می کند. اما به دنبال حملات تروریستی اخیر داعش، تشکیل دو لشکر مذکور به یک امر ضروری تبدیل شده است.

کد خبر 23199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha