کاظمی: نیروهای رزمی خارجی در روزهای آتی از عراق خارج خواهند شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - درحالی که یک مقام بلندپایه نظامی آمریکایی از باقی ماندن نظامیان کشورش در عراق خبر داده بود، مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق اعلام کرد که در چند روز آینده، تمام نیروهای رزمی خارجی در چارچوب توافق راهبردی با آمریکا از کشورش خارج می‌شوند.

به گزارش کرد پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع) مصطفی کاظمی شب گذشته در توضیح سخنان خود و پیرامون خروج نظامیان رزمی خارجی از کشورش گفت که طی چند روز آینده، تمام نیروهای رزمی خارجی وابسته به ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا و در چارچوب توافق راهبردی با آمریکا از عراق خارج خواهند شد.

کاظمی با اشاره به نقش آینده نیروهای آمریکایی در کشورش گفت که این نیروها در زمینه مستشاری فعالیت خواهند داشت.

نخست وزیر عراق خروج نظامیان آمریکایی از کشورش را بیانگر توانایی حفظ امنیت و ثبات عراق، توسط همه نیروهای عراقی دانست.

این سخنان یک روز پس از آن بیان می‌شود که ژنرال مک کنزی فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) دیروز جمعه در اظهاراتی متناقض با تعهدات واشنگتن برای خروج از عراق تا پایان سال جاری میلادی اعلام کرد که همچنان دو هزار و پانصد نظامی ما همچنان در عراق می مانند.

وی گفته بود: برخی نیروها و گروه های سیاسی عراقی خواهان خروج همه نیروهای آمریکایی از کشورشان هستند. ولی ما این کشور را ترک نخواهیم کرد و این مسئله ممکن است همزمان با نزدیک شدن به پایان سال، واکنش هایی به همراه داشته باشد.

با وجود مخالفت صریح احزاب و مردم عراق با حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان، مک کنزی مدعی شده بود: عراقی ها خواهان حضور ما در کشورشان هستند و می خواهند ما با آنها در جنگ علیه داعش شرکت کنیم. تا زمانی که مردم عراق خواهان حضور ما در کشورشان باشند و بتوانیم در این خصوص توافق کنیم، در این کشور خواهیم ماند.

کد خبر 23160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha