ترکیه نمی تواند حاکمیت عین عیسی را تغییر دهد

سرویس سوریه - فرمانده SDF اعلام کرد که ترکیه در اهداف خود در عین عیسی و بزرگراه M4 شکست خورده است.

به گزارش کردپرس، «میلیتان چیا» یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در ارزیابی حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه، و تلاش این کشور برای به دست گرفتن کنترل اتوبان M4 گفت که ترکیه نتوانسته است M4 را اشغال کند و همچنین حاکمیت منطقه عین عیسی را تغییر دهد.

چیا در گفتگو با هاوار گفت: «ترکیه به توافقات امضا شده با روسیه عمل نکرده است. حکومت ترکیه پس از اشغال گری سپی و روستاهای آن به حملات خود به عین عیسی ادامه داده است. عین عیسی و روستاهای غرب گری سپی دو سال است که زیر بمباران شدید ترکیه قرار دارند.»

چیا با بیان این که ترکیه در حملات خود به عین عیسی با استفاده از تسلیحات سنگین از هوا و زمین سعی کرده است که وارد منطقه شود، گفت: «درگیری ها پس از تلاش ترکیه و گروه های نظامی تحت امرش برای ورود به روستای سیدا در نزدیکی M4، آغاز شدند.»

چیا با تجلیل از مقاومت مردم در عین عیسی گفت که آنها در برابر اشغالگری مقاومت کرده اند و این حملات باعث نمی شود که سرزمین خود را ترک کنند.

فرمانده SDF با تاکید بر این که SDF در چارچوب دفاع از خود، به این حملات پاسخ داده است، گفت: «ما مانع رسیدن ترکیه به بزرگراه M4 شدیم. حکومت ترکیه در تلاش است تا بزرگراه مهم M4 را تحت کنترل بگیرد زیرا این جاده مسیر اصلی تجارت است و بسیاری از استان ها و شهرها را به هم متصل می کند و همچنین یکی از مسیر های مهم برای کمک به امرار معاش مردم است.»

او افزود: «ترکیه و گروه های تحت امر آن هیچ پیشرفتی نداشته اند، آن طور که ادعا می کنند به جاده M4 نرسیده اند و نمی توانند وارد روستاهای سیدا، مشرفه و جهبل (Seyda و Mişêrfê و Cehbel) شوند.

کد خبر 23145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha