مشعان جبوری: مسعود بارزانی برای سیاستمداران اهل سنت پیامی ارسال کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان -– یک عضو ارشد ائتلاف عزم از ارسال پیامی از سوی مسعود بارزانی برای نمایندگان جریانات اهل سنت درباره ائتلاف آتی خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از رسانه های عراقی، "مشعان الجبوری" در پستی در این باره در توییتر نوشت: دفتر مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان در روزهای اخیر در دیدار با شخصیت های سیاسی و نمایندگان اهل سنت عراق اعلام کرده است که اقلیم کردستان به حمایت از توافق به دست آمده با محمد حلبوسی و خمیس الخنجر پایبند است.

یادآور می شود به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در مهر ماه گذشته، تلاش ها برای تشکیل بزرگترین ائتلاف در مجلس آن کشور و معرفی کابینه جدید در جریان است. به دنبال اعلام نتایج انتخابات پارلمانی، اخباری مبنی بر تشکیل ائتلافی متشکل از جریان صدر به عنوان حائز اکثریت کرسی های مجلس با حزب دمکرات کردستان (پارتی) و ائتلاف عزم به رهبری محمد حلبوسی رئیس مجلس پیشین عراق منتشر شد. این در حالی است که جریانات شیعه بانفوذ عراق که در انتخابات پارلمانی اخیر، تعداد کرسی های کمتری در مقایسه با دوره های قبل به دست آورده اند برای پیوستن به جریان صدر در روند تشکیل دولت تلاش می کنند.

کد خبر 22975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha