کشته شدن یک پناهجوی عراقی دیگر در اردوگاه الهول

سرویس سوریه-از ابتدای سال ۲۰۲۱ حدود ۹۱ مورد قتل در اردوگاه الهول ثبت شده که اکثریت آنها را پناهندگان عراقی تشکیل می دهند.

به گزارش کُردپرس، یک پناهجوی عراقی روز گذشته در اردوگاه الهول در شرق حسکه بر اثر تیراندازی مهاجمان ناشناس که گمان می‌رود از گروه داعش باشند، کشته شد.

یک منبع امنیتی در کمپ به رسانه‌های شمال سوریه، گفت: مهاجمان ناشناس به پناهجوی ۳۵ ساله‌ای به نام عماد خمیس العبدالله در بخش اول اردوگاه عراقی ها تیراندازی کردند و او را کشتند.

این منبع افزود: العبدالله با دو گلوله یکی از ناحیه کتف و دیگری از ناحیه ران مورد اصابت گلوله قرار گرفت و سپس به بیمارستان الحکمه در الحسکه منتقل شد که بر اثر شدت جراحات فوت کرد.

در پایان ماه گذشته، دو پناهجوی عراقی دیگر در کمتر از ۲۴ ساعت با سلاح گرم مجهز به صدا خفه کن کشته شدند.

در دوازدهم ماه گذشته، هسته‌های وابسته به داعش به بخش پذیرش اردوگاه الهل نفوذ کردند و تعدادی از پناهجویان را به گلوله بستند که علاوه بر زخمی شدن تعدادی از زنان، رئیس شورای پناهجویان عراقی و یکی دیگر از پناهجویان را کشتند.

در طول سال جاری، اردوگاه الهول شاهد کشتارهای زیادی بود که بیشتر آنها با شلیک گلوله و سلاح های انفرادی مجهز به صدا خفه کن انجام شد.

از ابتدای سال ۲۰۲۱ حدود ۹۱ مورد قتل در این اردوگاه ثبت شده که اکثریت آنها را پناهندگان عراقی تشکیل می دهند.

اردوگاه الحول در حدود ۴۰ کیلومتری شرق حسکه، حدود ۵۷۵۰۰ نفر از حدود ۱۵۶۲۵ خانواده را در خود جای داده است که شامل ۲۴۴۸ خانواده کشته شدگان و زندانیان خارجی داعش است که از حدود ۶۰ کشور جهان به سوریه آمده اند.

کد خبر 22971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha