اگر شورای اروپا می خواست، می توانست انزوای اجباری اوجالان را رفع کند

سرویس ترکیه - برادر عبدالله اوجالان خواستار باز شدن درهای امرالی شد.

به گزارش کردپرس، محمت اوجالان، برادر عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) درباره زمان یک ساله داده شده به ترکیه از سوی کمیته وزیران شورای اروپا (EC-BK)، گفت که این زمان بسیار طولانی است و معلوم نیست تا یک سال آینده چه بر سر زندانیان امرالی بیاید.

اوجالان در گفتگو با مزوپوتامیا، با بیان این که ممنوعیت ملاقات با وکلا و خانواده برای زندانیان امرالی، امری ناپذیرفتنی است، گفت: «آنها هر 6 ماه یک بار مطابق میل خود مجازات های انضباطی اعمال می کنند. این مجازات های انضباطی ناپذیرفتنی هستند. آنچه حکومت در قبال زندانیان امرالی انجام می دهد غیرقانونی است. حکومت ترکیه حتی به قوانین خودش هم احترام نمی گذارد.»

اوجالان با بیان این که اکنون 8 ماه است که هیچ خبری از عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان امرالی دریافت نکرده اند، گفت: «نمی دانیم در آنجه چه می گذرد. ما بسیار نگران هستیم. حتی نمی دانیم که آنها در قید حیات هستند یا نه. کاش همه کمی درباره این موضوع حساسیت به خرج می دادند.»

اوجالان با اشاره به تصمیم کمیته وزیران شورای اروپا، درباره اجرای تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا درباره اوجالان و درخواست برای اتخاذ تدابیر لازم از سوی ترکیه، گفت: «این تصمیم به نوبه خود تصمیم خوبی است. اما به حکومت ترکیه 1 سال زمان داده شده است. ما نمی دانیم تا یک سال آینده چه خواهد شد. اکنون 8 ماه و نیم است که خبری از امرالی نداریم. 4 نفر در آنجا در بند هستند. شورای اروپا اگر بخواهد می تواند این مسئله را حل کند.»

اوجالان با اشاره به درخواست های خانواده های زندانیان امرالی به حکومت آنکارا گفت: «این مسئله مسئله همه ما است. ما می خواهیم هرچه زودتر مسیر و در امرالی باز شود. اوجالان 72 ساله است. او را بدون زمان برای تنفس در هوای آزاد نگه داشته اند. باید فوراً درها به روی خانواده ها باز شود.»

اوجالان تاکید کرد که منشأ بسیاری از مسائل کشور، انزوای اجباری زندانیان امرالی است. او گفت: «درهای امرالی باید باز شود. اگر مسئله کرد هر چه زودتر حل شود، مسائل دیگر ترکیه نیز حل خواهد شد. اگر مسئله کردحل شود، خیال همه راحت خواهد شد. بزرگترین مسئله این است که دروازه جزیره امرالی بسته است، اگر دروازه باز شود، اوجالان به عنوان بزرگترین بازیگر سیاسی در حل مسئله کرد می تواند، این مسئله را حل کند.»

کد خبر 22913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha