۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مهارت آموزی اختصاص یافت

سرویس کردستان - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امسال از ردیف اعتبارات مربوط به تبصره ۱۸ قاتون بودجه، ۳۲۰ هزار میلیارد ریال به بخش خصوصی اختصاص یافته که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن مربوط به حوزه فنی و حرفه ای و توسعه رشته‌های مهارتی است.

به گزارش کرد پرس، امیر میمنت‌آبادی در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم افزارهای موبایل در سنندج، گفت: این تسهیلات در حساب بانک‌ها از جمله بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید با بهره کم و شرایط آسان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به فراهم بودن زمینه برای فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در زمینه مهارت آموری، اظهار کرد: اکنون شرایط برای راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای آسان شده و مجوز صدور فعالیت در مدت سه روز به متقاضیان ارائه می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه زنجیره ارزش تولید و ایجاد مهارت در پیشرفت کشور بسیار موثر است، افزود: امروز شاهد تراز بالایی از فارغ‌التحصیلی دانشگاهی هستیم و این دانش آموخته‌ها باید به مهارت مجهز باشند تا شاهد افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در جامعه باشیم.

میمنت‌آبادی بر لزوم ارتقای مهارت افراد دارای حرفه تاکید کرد و ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان ترویح دهنده آموزش‌های غیررسمی، از مهارت آموزی و تشویق جوانان به این سمت تلاش خود را بکار گرفته است.

وی پاشنه آشیل کشور را ایجاد اشتغال و مشکل اصلی را بیکاری دانست و یادآور شد: جوان گرایی و توجه به جوانان، ارتقای فرهنگ مهارت اندزی در بین قشر جوان، معرفی آموزش های مهارتی و جلب نظر مسئولان و بنگاه های اقتصادی و آموزشگاه‌های آزاد و صنایع و صنوف، از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور فراهم کردن فرصت رقابت سالم میان جوانان و ایجاد عزم ملی برای مشارکت موثر ارگان های مربوطه برای افزایش مهارت در جامعه را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات اعلام کرد و بیان کرد: این مسابقات باعث ایجاد اعتماد ملی و ترویج استانداردهای مهارتی و ارتقای شاخص های مهارت در همه زمینه ها می‌شود.

میمنت‌آبادی کردستان را دارای جوانانی بااستعداد در زمینه های مختلف دانست و گفت: باید از خودتحریمی رها شویم و موجبات شکوفایی استعدادها را فراهم کرد، چرا که پیشرفت کشور در سایه توجه به نسل جوان و فراهم کردن زمینه برای شکوفایی توانمندی‌های آنان قابل تحقق است.

وی به مسابقات ملی مهارت نیز اشاره کرد و اظهار کرد: این مسابقات، یک رویداد رقابتی، پروژه محور و سه مرحله ای در میان جوانان هدف زیر ۲۱ سال است که در ۵۶ رشته فنی و حرفه ای به شکل تیمی یا انفرادی برگزار می شود که برای اولین بار در دولت سیزدهم به شکل استانی در ۱۳ استان از جمله کردستان برگزار می‌شود.

کد خبر 22685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha