فعال رسانه و نویسنده عراقی: بغداد مردم اقلیم کردستان را به حال خود رها کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک نویسنده و فعال رسانه عراقی، اعلام کرد دولت مرکزی عراق مردم اقلیم کردستان را به حال خود رها کرده و تعاملش با اقلیم کردستان را به ارتباط با مسعود بارزانی و دولت اربیل محدود کرده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از العهد نیوز، محمود الهاشمی در این باره گفت: آنچه در سلیمانیه روی می دهد یک شرایط اقتصایدی پیچیده و سلطه خاندان ها بر این بخش از عراق است که با بی توجهی دولت مرکزی انجام می شود. گویی مردم اقلیم کردستان، بخشی از ملت عراق نیستند.

الهاشمی افزود: دولت بغداد، موضوع ملت اقلیم کردستان را به حال خود رها و تعامل با اربیل را به ارتباط با مسعود بارزانی و دولت اقلیم محدود کرده است.

یادآور می شود هفته گذشته شماری از شهرهای استان سلیمانیه شاهد اعتراضات دانشجویانی بود که خواستار ازسرگیری پرداخت کمک هزینه تحصیلی از سوی دولت بودند. شمار زیادی از غیر دانشجویان نیز با پیوستن به آنها باعث گسترده تر شدن دامنه تظاهرات علیه فقر، بیکاری و شرایط نامناسب اقتصادی شدند. اعتراضات گسترده مذکور با برخورد خشونت بار پلیس اقلیم کردستان مواجه شد. این اعتراضات در حالی برگزار می شود که شمار زیادی از شهروندان اقلیم در تلاش برای رسیدن به اروپای غربی، در مرزهای بلاروس و لهستان در سرمای اروپا سرگردان هستند.

کد خبر 22307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha