متهم شدن مجدد نیروهای کرد سوریه به استفاده از کودک سرباز

سرویس جهان- سازمان ملل گفته است با این که نیروهای کرد سوریه به برنامه این سازمان برای خاتمه دادن به سربازگیری از میان کودکان پیوسته است اما این سازمان 160 مورد استفاده از کودکان به عنوان سرباز از سوی نیروهای کرد سوریه را تایید کرده است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری فرانسه از برگزاری تجمع اعتراض آمیز خانواده های کرد در شمال شرق سوریه علیه به خدمت گرفتن کودکان از سوی نیروهای کرد سوریه خبر داده است. این خبرگزاری گفته است تجمع اخیر در مقابل دفتر سازمان ملل در شهر قامیشلو صورت گرفته است.

برخی خانواده ها، نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق را به سربازگیری از میان کودکان متهم کرده و خواستار بازگشت کودکان خود از سوی نیروهای کرد سوریه شده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات کرد سوریه سال 2019 برنامه سازمان ملل برای پایان دادن به استفاده از کودکان در جنگ را امضا کردند اما این سازمان ادعا کرده است که از زمان امضای توافق، 160 مورد استفاده از کودکان به عنوان سرباز از سوی نیروهای کرد سوریه تایید شده است.

خالد جابر، رئیس واحد محافظت از کودکان در اداه خودگردان کردی در شمال سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است اخیرا گزارش های اعتراض آمیزی را درباره استفاده از کودکان به عنوان سرباز دریافت کرده است. همزمان تلاش هایی برای بازگرداندن کودکان به میان خانواده ها صورت گرفته است.

او تاکید کرده است که اداره خودگردان هر گونه استفاده از کودکان به عنوان سرباز را رد می کند. خالد جابر از بازگردانده شدن 213 کودک به میان خانواده ها خبر داده که 54 مورد آن در ماه گذشته صورت گرفته است.

کد خبر 22242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha