دو شخصیت سیاسی کرد: احزاب کرد، مسئول حمله داعش به نیروهای پیشمرگ در کولجو  هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – دو شخصیت سیاسی کرد، احزاب حاکم بر اقلیم کردستان را در حمله تروریستی اخیر داعش به نیروهای پیشمرگ در منطقه بین استان های دیالی و سلیمانیه مسئول می دانند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "احمد ارکوازی" در این باره گفت: حمله اخیر داعش به نیروهای پیشمرگ در کولجو، در منطقه حد فاصل بین دیالی و سلیمانیه باعث وقوع یک جنایت واقعی و کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن سه نفر از جمله یک افسر گردید که این حمله طی چند ماه اخیر بی سابقه بوده است.

ارکوازی افزود: احزاب حاکم بر اقلیم کردستان که تهدیدات امنیتی را نادیده گرفته و تمرکزشان بر کسب غنایم قدرت و نزاع بر سر سلطه است - و در حال حاضر نمونه آن را در اتحادیه میهنی کردستان مشاهده می کنیم - در این زمینه مسئول هستند.

"حقی دلوی" سیاستمدار مستقل نیز در این باره گفت: جنایت کولجو، موضع قاطع مسئولان اقلیم کردستان درباره اوضاع امنیتی را می طلبد، به ویژه اینکه این حمله در منطقه ای که از نظر اداری تابع استان سلیمانیه و در نزدیکی مرزهای اداری استان دیالی است اتفاق افتاده است.

دلوی افزود: نزاع های سیاسی بین احزاب حاکم در اقلیم کردستان و فساد گسترده در نهاد حاکمیت اربیل، باعث تضعیف وضعیت امنیتی و ایجاد خلأهایی شده است که از سوی تروریست ها مورد سوء استفاده قرار می گیرد تا به صورت متناوب از آن، برای ایجاد حمام خون بهره گرفته شود.

کد خبر 22237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha