ائتلاف عزم: هیچ گونه مذاکراتی با جریانات سیاسی برای تشکیل دولت آینده در جریان نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان – ائتلاف عزم به رهبری خمیس الخنجر تأکید کرد در حال انجام هیچ گونه مذاکره ای با جریانات سیاسی درباره تشکیل دولت آتی عراق نیست.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "محمد عبد ربه" سخنگوی این ائتلاف در این باره گفت: هیچ گونه مذاکراتی با هیچ کدام از جریانات سیاسی عراق درباره تشکیل دولت آتی در جریان نیست و هدف از گفتگوهای اخیر، تلاش برای یافتن راه حلی برای خروج از بحران سیاسی کنونی است که به دنبال اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، منجر به بن بست در روند سیاسی کشور شده است.

سخنگوی این ائتلاف متعلق به بخشی از عرب های اهل سنت عراق خاطرنشان کرد: گفتگوها و نشست بین جریانات سیاسی با هدف تشکیل دولت جدید، پس از تأیید نهایی نتایج انتخابات در دادگاه عالی فدرال انجام خواهد شد و این امر، پس از بررسی نهایی اعتراضات به نتایج انتخابات صورت خواهد گرفت. به ویژه اینکه شکایت های ارائه شده و بررسی ها منجر به تغییر تعداد کرسی های جریانات سیاسی در مجلس جدید عراق شده است.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق روز 10 اکتبر / 18 مهر ماه گذشته در سراسر این کشور برگزار شد و جریان صدر در صدر احزاب و جریانات برنده قرار دارد. این در حالی است که شمار کرسی های جریانات سیاسی مشهور عراق کاهش یافته است و آنها تشکیلات جدیدی موسوم به "چارچوب هماهنگی" با هدف پیگیری اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام تشکیل داده اند. همزمان رایزنی بین جریانات پیروز در انتخابات برای تشکیل کابینه به صورت غیر رسمی آغاز شده است.

همچنین به دنبال بررسی شکایت های انتخاباتی، یک کرسی به تعداد کرسی های ائتلاف عزم در انتخابات افزوده شده است.

کد خبر 21922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha