٢٤٠ کیلومتر از رودخانه های آذربایجان غربی باید لایروبی شوند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۲۴۰ کیلومتر رودخانه در این استان شناسایی شده که نیازمند لایروبی است و برای لایروبی این میزان رودخانه ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

به گزارش کردپرس، یاسر رهبردین افزود: تا کنون ۳۲ کیلومتر لایروبی رودخانه ها انجام گرفته است و ۱۲۸ کیلومتر رودخانه منتهی به دریاچه ارومیه نیز ساماندهی و لایروبی شده است.

او آذربایجان‌غربی را از جمله استان های موفق در حوزه لایروبی رودخانه ها در کشور دانست و گفت: همین امر از بروز مشکل جدی در سیل سال ۱۳۹۸ در این استان جلوگیری کرد.

او با اشاره به اراضی رفع تصرف شده نیز، گفت: طی امسال ۲۵ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه های استان رفع تصرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در ادامه جلسه با اشاره به وضعیت منابع آبی و سد های استان گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته به دلیل کاهش ۵۰ درصدی بارش برف در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و ۷۲ درصدی در حوضه ارس از یک سو و افزایش دما از سوی دیگر ورودی سد های استان کاهش پیدا کرد.

رهبردین افزود: با وجود همه این اتفاقات بوسیله مدیریت عقلانی منابع و مصارف سد های استان، در تامین آب شرب مردم استانهای آذربایجان غربی از بروز مشکل جلوگیری بوجود آمد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ایی استان گفت: طرح های شرکت آب منطقه ای در دو فاز طرحها و‌پروژه هایی که تمام یا بخشی از آنها در صورت تخصیص اعتبار لازم تا پایان سال ۱۴۰۰ خاتمه خواهند یافت.

او ادامه داد: همچنین طرحها و پروژه های اولویت دار موثر، طرح های مرزی، طرح های تامین آب شهرها و روستاهای استان به ویژه شهرستان ارومیه به‌ میزان حدود ۱۱۴ میلیون مترمکعب در سال و ساماندهی رودخانه های مرزی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 21846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha