مسرور بازانی به حملات اردوغان مشروعیت می دهد

سرویس سوریه - PYD از حکومت اقلیم کردستان خواست تا دست از مشروعیت بخشیدن به حملات ترکیه بردارد.

به گزارش کردپرس، مجمع حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) با انتشار بیانیه ای از مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان خواست تا از مشروعیت بخشیدن به حملات حکومت ترکیه علیه کردستان سوریه و اقلیم کردستان دست بردارد.

مسرور بارزانی اخیرا در اظهاراتی گفته بود: « اگر حزب کارگران کردستان (PKK) از کردستان سوریه خارج نشود، ترکیه می تواند در آنجا دست به عملیات بزند». بنا بر گزارش روژنیوز، PYD با انتشار بیانیه ای در واکنش به این اظهارات، نوشت: «در حالی که مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه از یک سو باید با حملات حکومت و سازمان اطلاعات ترکیه که با تسلیحات ناتو به میدان آمده اند و گروه های تحت امر آنها مقابله کند، و از سوی دیگر گروه های نزدیک به مدیریت خودگردان تحت فشارهای سیاسی هستند، مسرور بارزانی از زبان حکومت رجب طیب اردوغان سخن می گوید. ما اظهارات مسرور بارزانی را مغایر با منافع مردم کردستان می دانیم و این اظهارات را به عنوان مشروعیت بخشیدن به حکومت متجاوز ترکیه و خدمت به آنها می شماریم.»

در بیانیه PYD آمده است: «PKK برای آزادی منطقه خودگردان 4 هزار کشته داده است. ما به عنوان PYD از PKK سپاسگزاریم. PKK یک جنبش کردستانی است که در همه جا برای آزادی مردم کرد هزینه داده است. حکومت اقلیم کردستان به جای اظهاراتی که به وحدت کردها آسیب می زند باید در این مسیر با ما همکاری می کرد.»

PYD خطاب به حکومت اقلیم کردستان گفت: «اگر مراد شما داشتن توصیه برای ما است، ما هم از شما می خواهیم که به سرنوشت آن گروه هایی نگاه کنید که بر علیه کردها با حکومت های عثمانی و جمهوری مدرن ترکیه همکاری کردند. از فجایعی که ترکیه بر سر کردها آورده است درس بگیرید و از این حکومت دوری کنید. کردها اکنون با مطالعه تاریخ خود از سیاست های اشغالگرانه علیه کردها آگاهند و نمی خواهند تاریخ تکرار شود.»

کد خبر 21806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha