کتاب «هوای حوالی حوا» در ارومیه رونمایی شد

سرویس آذربایجان غربی- کتاب "هوای حوالی حوا" به قلم "کامران داوری نیکو" به همت انتشارات نیستان و به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، در ارومیه رونمایی شد.

به گزارش کردپرس، آیین رونمایی از کتاب «هوای حوالی حوا» اثر کامران داوری نیکو انتشار یافته از سوی انتشارات کتاب نیستان با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی استان، فرهیختگان، نویسندگان، اساتید و دانشجویان در ارومیه، زادگاه نویسنده، برگزار شد.

در این نشست که با استقبال گرم اهل کتاب روبرو شده بود، ناصر خدایاری، دکتر محمدعلی ضیایی، آقای اللهوردی علیپور اقدم، خانم دکتر هیرو عیسوی، دکتر علی شجاع، آقای خلیل شیخلو، مهندس کورش اصلانی، خانم آیدا مجیدآبادی و آقای مهدی مظفری به معرفی و بررسی کتاب از زوایای مختلف پرداختند.

ویژگی­های این مجموعه داستان شامل بومی­نگاری، نگاه جهانی در عین بهره مندی از عناصر بومی و ملّی، تنوع پیرنگ، تغییر مداوم تم داستان ها با توجه به موضوعات روز جامعه ایران، استناد به فرازهایی از تاریخ معاصر، تنوّع زبان روایت و تغییر شیوه روایت در هر داستان، ارجاعات بینامتنی و فرامتنی، داستان در داستان، آمیختگی کمدی و تراژدی، مواجهه سنت و مدرنیته، پایان بندی قوی و دور از انتظار در عین توجه به اقتصاد کلمات و اختصار جملات است.

این کتاب در قطع نیم وزیری با ۱۶۵ صفحه، و بهای پشت جلد ۲۳ هزار تومان، حاوی ۱۲ داستان کوتاه با اسامی «قرص جوشان»، «با انگشتان خیس»، «مشروطه»، «هوای حوالی حوا»، «یک داستان مودار»، «کولبر»، «به امید دیدار»، «پروای پروانه شدن»، «درنا»، «باران اسیدی»، «انفرادی دونفره» و «دژاوو» به چاپ رسیده است.

زمان، مکان و فضای داستان­‌ها به فرازهایی از تاریخ معاصر (مشروطه، جنگ تحمیلی، بمباران شیمیایی و …) اشاره می­‌کنند و موضوعات روز جامعه ایران (معیشت، دشواری­‌های فضای مجازی، یاس فلسفی، پوچ پسندی، اهدای عضو، آمار بالای جراحی زیبایی، دوستداری طبیعت، آزار حیوانات، کول­بری، وفاداری، اسیدپاشی و مرگ آگاهی) را دستمایه قرار می­‌دهد. شرح ظرائف بومی و مختصات اقلیمی در این کتاب، علاوه بر بعد داستانی، می‌تواند در آینده مرجعی برای جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی و اتنوگرافی باشد.
در این مراسم خوانش غزلی با مطلع نام کتاب (هوای حوالی حوا) و پخش نمآهنگی از زندگی و آثار مولف به پایان رسید.

کتاب "تولید بدون کارخانه" که مرتبط با حوزه مدیریت صنعتی و کارآفرینی است و همچنین "غزال رمیده از غزل" دیگر آثار کامران داوری نیکو بوده که در سال ۱۳۹۱ به چاپ رسیده و رمانی عاشقانه ای در بستر تاریخ است.

کد خبر 21773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha