دمشق باید با اداره خودمختار مذاکره کند

سرویس سوریه-دولت مرکزی باید نظام و تصمیمات اداره خودمختار و نیروهای دموکراتیک سوریه را که به یک نیروی نظامی تبدیل شده است، بپذیرد.

شیوخ و بزرگان قبایل عرب رقه در شمال سوریه روز گذشته طی بیانیه ای اعلام کردند: دمشق باید با اداره خودمختار برای حل "بحران سوریه" از طریق مشارکت دادن در تهیه قانون اساسی جدید مذاکره کند.

علی الخمری، یکی از اعضای برجسته طایفه النصیر در رقه، گفت: دمشق باید با اداره خودمختار مذاکره کند تا با طرف‌های دیگر به چاره‌یی برای حل بحران‌ سوریه برسند.

وی بر لزوم بازدید هیات‌ها و سیاستمداران عرب از شمال شرق سوریه برای مشاهده مستقیم دستاوردهای اداره خودمختار و توانایش در تغییر مسیر این‌ منطقه به سمت پیشرفت تاکید کرد.

الواجیه در گفت و گو با رسانه‌ها افزود: دولت باید نظام و تصمیمات اداره خودمختار و نیروهای دموکراتیک سوریه را که به یک نیروی نظامی تبدیل شده است، بپذیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از سیاست های خارجی با هدف حل «بحران سوریه» نیست، بلکه به دنبال تعلل برای رسیدن به منافع خود است.

مشلب الدرویش، یکی از چهره‌های برجسته طایفه الافادیله در رقه، گفت: «اداره خودمختار فداکاری‌های زیادی انجام داد تا یک منطقه باثبات و امن برای مردم ایجاد کند، و از این رو حق برابری با دولت را دارد.

الدرویش اضافه کرد، مدیریت غیرمتمرکز بهترین راه حل برای سوریه است و تجربه اداره خودمختار مدلی «منحصر به فرد» بر اساس پایه های کثرت گرایی و تمرکززدایی در منطقه است.

الدرویش معتقد است که اداره خودمختار در مدت کوتاهی و با توانایی ضعیف توانست از زیر آوار خارج شود. بنابراین باید به عنوان شریک در امور سوریه شناخته شد.

به گفته «الدرویش»، مذاکره با دمشق مبانی و مواردی از جمله به رسمیت شناختن اداره خودمختار و حفظ دستاوردهای آن دارد و باید در تدوین قانون اساسی سوریه بعنوان شریک شناخته شود.

الدرویش گفت: ما با وحدت سوریه و مخالف اشغالگری با دمشق در یک راه هستیم.

وی افزود: ما پروژه سیاسی متفاوتی داریم و شوراها و ادارات با توانایی های موجود خود آنچه را که در خدمت منافع مردم در مناطق اداره خودمختار است، فراهم کرده اند.

وی از کشورهای عربی همسایه خواست تا از شمال شرق سوریه بازدید کنند و از دستاوردهای اداره خودمختار و ضرورت آشنایی با آنها مطلع شوند، زیرا آنها بخشی از سوریه هستند.

کد خبر 21698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha