عواید بازارچه مرزی سردشت به سمت تولید و اشتغالزایی هدایت شود

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سردشت از مزیت های بسیاری برای ثروت آفرینی و اشتغال برخوردار است که با استفاده بهینه از فرصت مرزی بودن این شهرستان می توان عواید حاصل از بازار و بازارچه مرزی را به سمت تولید و اشتغالزایی هدایت کنیم.

به گزارش کردپرس، غلامرضا بابایی، در جلسه تسهیل و رفع موانع شهرستان سردشت افزود: با توجه به اینکه چند سال اخیر مقام معظم رهبری حمایت از تولید داخل و توسعه اقتصادی کشور را به عنوان سرلوحه شعار سال قرار داده اند و منشور کار دستگاه های اجرایی هم همین امر بوده، توسعه اقتصادی، افزایش درآمد و رفاه مردم در الویت اصلی مدیران دولتی است.

او افزود: متاسفانه وجود تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان نظام سبب بوجود آمدن مشکلات اقتصادی در داخل برای واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی شده است و این اواخر نیز شیوع بیماری کرونا ویروس این مشکلات اقتصادی و معیشتی را تشدید کرده است.

بابایی تصریح کرد: اگر هماهنگی، آموزش و بستر ها و زیر ساخت های بین دستگاه های موجود در شهرستان سردشت انجام شود بیشتر مشکلات مردم، فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی رفع خواهد شد و سازمان صمت آمادگی لازم را برای آموزش های لازم در حوزه صادرات، واردات و ثبت سفارش ها را دارد.

بابایی تأکید کرد: همیشه و در تمام ادوار مرزبانان اصلی کشور مرز نشینان بوده اند و هستند و باید معیشت، اشتغال و رفاه این عزیزان با کمک دستگاه ها و نهادها تأمین شود تا بتوانیم انگیزه فعالیت اقتصادی برای مرزنشینان را فراهم کنیم.

او ادامه داد: برای موفقیت در صادرات و حفظ سهم بازار موجود و افزایش حضور واحدهای تولیدی در کشور همسایه باید در بازار های هدف نیاز سنجی انجام شود و برای رفع نیاز های مد بازار های هدف باید به سمت تولید کالاهای با کیفیت و با قیمت کمتر نسبت به رقبای حاضر در بازار حرکت کنیم.

در این جلسه، محمد بایزیدی رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان سردشت نیز گفت: هم اکنون در سردشت 52 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر وجود دارد که برای راه اندازی این واحدها 71 هزار و 438 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و 634 نفر از اهالی شهرستان بصورت مستقیم در این واحدها مشغول به کار هستند البته از واحدهای یاد شده 33 واحد صنعتی فعال هستند.

او افزود: همچنین در شهرستان سردشت 4 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد نیز در حال تکمیل شدن هستن که با راه اندازی و بهره برداری از این واحدها حجم سرمایه گذاری در شهرستان و ایجاد زمنیه اشتغال بیشتری در این شهرستان روی خواهد داد.

بایزیدی اضافه کرد: این شهرستان دارای 3 معدن فعال با ذخیره قطعی بیش از 2 میلیون و 941 هزار تن انواع مواد معدنی و اشتغالزایی مستقیم برای 25 نفر از اهالی بومی منطقه در حال فعالیت هستند.

رییس اداره صمت سردشت تصریح کرد: در سردشت 4 هزار و 991 واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر در حوزه های و رسته های خدماتی، تولیدی، توزیعی و عرضه فعال است که 12 هزار و 478 نفر در این واحدهای صنفی کار می کنند، همچنین 246 واحد صنفی فاقد پروانه کسب با اشتغالزایی برای 615 نفر نیز وجود دارد که در صدد ساماندهی این واحدهای صنفی نیز هستیم.

کد خبر 21512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha