شاعر جوان کُردی که قلب آمریکایی ها را تسخیر کرده است

سرویس جهان- هژار بابان، شاعر جوان کرد که عنوان ملک الشعرای جوان آمریکا در دیترویت را قبلا دریافت کرده است اخیرا جایزه 90000 دلاری را نیز به خاطر استقبال گسترده آمریکاییان از حال و هوای شعری او به خود اختصاص داده است.

به گزارش کردپرس، هژار بابان که پدرش کردتبار و مادرش تبعه پاکستان است، پس از دو سال زندگی در کابل، پایتخت افغانستان، در دو سالگی به همراه پدر و مادرش به آمریکا مهاجرت کرد اما خیلی زود و در مققظه دبیرستان دریافت که قریحه شعری او که با مضامین فرهنگی کردها آمیخته می شود، مطلوب و محبوب مخاطبان شعر در آمریکا می شود.

خانم هژار بابان که یک کتاب شعر از او به زبان انگلیسی چاپ شده، با استقبال خوانندگان شعر در آمریکا روبه رو شده است. برخی رسانه های ادبی آمریکا او را شاعر ساکتی توصیف کرده اند که قلب آمریکاییهاو آمریکا را تسخیر کرده است.

او در سال 2017 عنوان ملک الشعرای جوان آمریکا در دیترویت را به دست آورد و اخیرا جایزه 90000 دلاری را که پشتوانه ادامه تحصیل اوست دریافت کرده است. این شاعر کردتبار در حال حاضر در رشته هنرهای زیبای دانشگاه میشیگان و در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کند و تمرکز او بر شعر است.

هژار بابان همچنین اخیرا عنوان دوم ملک الشعرای ملی جوان در آمریکا را بعد از آماندا گورمن کسب کرده است.

آن طور که برخی رسانه های آمریکا مانند نشریه رسمی دانشگاه وینسکانسین و هاروود نوشته اند، این شاعر جوان کرد که آثارش تابحال فقط به زبان انگلیسی بوده اما مضامین کردی در شعرهایش موج می زند، می تواند قله های بیشتری در حوزه شعر و ادبیات فتح کند و هرچه بیشتر محبوب دل آمریکائیان شعر دوست شود.

کد خبر 21496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha