دیدار و گفتگوی کاظمی با نایب رئیس کمیسیون اروپا درباره پناهجویان عراقی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق با نایب رئیس کمیسیون اروپا و هیأت همراهش در بغداد دیدار و درباره اوضاع پناهجویان عراقی در مرزهای شماری از کشورهای اروپایی بحث و تبادل نظر کرد. کاظمی همچنین بر اهمیت اتخاذ اقدامات مشترک برای حفظ امنیت شهروندان عراقی و سلامت آنها تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، بخش اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق با ماگریتس شیناس نایب رئیس کمیسیون اروپا و هیأت همراهش دیدار و درباره روابط دو جانبه در زمینه های مختلف گفتگو و تبادل نظر کرد.

براساس این بیانیه، کاظمی در این دیدار، با تأکید بر اهمیت روابط همکاری با اتحادیه اروپا و ضرورت گسترش آن در زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سایر زمینه ها استفاده از تجربیات کشورهای اروپایی در زمینه توسعه، به ویژه در مرحله پس از جنگ ها را مورد اشاره قرار داد.

نایب رئیس کمیسیون اروپا نیز در این دیدار، بر حمایت اتحادیه از عراق در زمینه برقراری ثبات و حمایت از این کشور در زمینه استراتژیک طولانی مدت تأکید کرد.

براساس این بیانیه کاظمی و شیناس وضعیت شهروندان عراقی گرفتار در مرزهای شماری از کشورهای اروپایی را بررسی کردند.

مصطفی کاظمی در این دیدار بر اهمیت اتخاذ کلیه اقدامات مشترک برای حفظ امنیت شهروندان عراقی در بخش های مختلف اروپا و تلاش برای جلوگیری از گرفتار شدن آنها در شبکه های قاچاق تأکید و اعلام کرد: بغداد برای بازگرداندن داوطلبانه این شهروندان و حفظ کرامت آنها تأکید دارد.

نایب رئیس کمیسیون اروپا نیز از اقدامات بغداد در زمینه مقابله با شبکه های قاچاق انسان تقدیر و بر اهمیت همکاری مشترک برای بازگرداندن این دسته از پناهجویان تأکید کرد.

کد خبر 21333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha