اعلام زمان آغاز گفتگوهای رسمی برای تشکیل کابینه عراق توسط عضو ارشد اتحادیه میهنی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد مذاکرات رسمی برای تشکیل دولت جدید عراق پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات آغاز خواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "رابحه حمد" مسئول دفتر اتحادیه میهنی کردستان در بغداد، در این باره گفت: در سفر به بغداد مشاهده کردیم که برخی از جریانات سیاسی نگران سوق یافتن کشور به سمت دیکتاتوری و تک روی هستند.

رابحه حمد افزود: برخی از جریانات مخالف نتایج انتخابات که شمار کرسی های کمتری به دست آورده اند بیش از آنکه نگران مشارکت یا عدم مشارکت در دولت آتی عراق باشند نگران دوره آتی پارلمان کشور و مدیریت پارلمان توسط "اکثریت" و تغییر مسیر کشور هستند.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی تصریح کرد: اکثریت جریانات سیاسی که با آنها دیدار کرده ایم نیز نگران اقدام اکثریت مجلس آتی در زمینه تغییر و اصلاح قوانین از جمله قانون انتخابات و در نتیجه به حاشیه راندن بخشی از جریانات سیاسی و هویتی کشور هستند.

رابحه حمد همچنین گفت: ما به دلیل این نگرانی جریانات سیاسی در مذاکراتمان خواستار تضمین حفظ کلیت روند سیاسی عراق و خودداری از تکروی در داخل پارلمان هستیم.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی تصریح کرد: ما بر این باوریم که تنش آلود شدن روابط بین جریانات هویتی و فقدان وحدت در عراق، بر اقلیم کردستان نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت و ثبات در کشور و توافق بین جریانات سیاسی درباره یک برنامه مشترک به نفع کردهاست و باید از آن استقبال کرد.

کد خبر 21190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha