تهدید پهپادهای ترکیه علیه نیروهای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- الیزا مارکوس می گوید به علت افزایش عملیات پهپهادهای نظامی ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، خطر هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی در این مناطق جدی است.

به گزارش کردپرس، در تازه ترین حمله پهپادی ترکیه علیه کردهای سوریه سه تن کشته شدند. عملیات پهپادی ترکیه علیه کردهای سوریه در چند ماه اخیر افزایش یافته است و در کنار جان باختن تعدادی از نیروهای کرد-عرب سوریه، تعدادی غیرنظامی نیز جان خود را از دست داده اند.

برخی کارشناسان اشاره کرده اند که حملات پهپادی ترکیه علیه نیروهای کرد سوریه که به دنبال منتفی شدن تقریبی عملیات گسترده ترکیه افزایش چشمگیری داشته، می تواند جان نظامیان ائتلاف مبارزه با داعش، بویژه نیروهای آمریکایی را نیز که در کنار نیروهای کرد قرار دارند، به خطر بیاندازد.

الیزا مارکوس، تحلیلگر مسائل کردها و نویسنده کتاب « خون و باور» درباره تقابلات پ.ک.ک و دولت ترکیه، حملات پهپادی ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه را یک خطر جدی برای نیروهای آمریکایی مستقر در این مناطق دانسته است.

او در صفحه توییتر خود هشدار داد با توجه به حمایت نیروهای آمریکا از نیروهای کرد سوریه، افزایش تعداد حملات پهپادی ترکیه می تواند به هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی- در کنار هدف قرار گرفتن نیروهای کرد و غیرنظامیان- منجر شود.

این کارشناس مسائل کردها پیشنهاد کرده است برای جلوگیری از عملیات نظامی پهپادهای ترکیه در آسمان شمال و شمال شرق سوریه، منطقه پرواز ممنوع برای پهپادها ایجاد شود.

کد خبر 21163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha