غربالگری ۱۵ هزار کردستانی از لحاظ کرونا/۱۳۱۷ نفر در قرنطینه هستند

سرویس کردستان - مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون ۱۵ هزار و ۷۲۲ نفر در استان در قالب طرح شهید سلیمانی از لحاظ کرونا رهگیری و غربالگری شده‌اند.

به گزارش کرد پرس، حسن محمودی با اشاره به تشریح اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، گفت: اجرای این طرح اقدامی جامعه محور در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا است که آثار مثبتی در شناسایی، بیماریابی، قرنطینه و کنترل این بیماری داشته است.

وی اظهار کرد: از هفته گذشته تاکنون ۱۵ هزار و ۷۲۲ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست یک هزار و ۴۹۵ نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با بیان اینکه در مدت زمان یادشده تاکنون ۵۳ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، افزود: یک هزار و ۳۱۷ نفر در تحت قرنطینه معکوس قرار گرفته‌اند.

محمودی با اشاره به اینکه در این مدت تیم‌های مذکور به ۱۰ هزار و ۶۵۸ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، ادامه داد: به یک هزار و ۳۰۴ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

وی یادآور شد: شناسایی زودهنگام کووید ۱۹ و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه‌ی خانگی، مراقبت از گروه‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله برنامه‌هایی است که در طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" دنبال می‌شود.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه قطع زنجیره کرونا مستلزم پوشش واکسیناسیون همگانی است، بیان کرد: مردم علاوه بر رعایت توصیه های بهداشتی، باید واکسینه شوند تا این بیماری کنترل شود لذا دریافت واکسن را به تعویق نیندازید.

محمودی با ذکر اینکه واکسیناسیون تکمیل کننده فرایند مهار بیماری کرونا است و از آنجا که واکسن های سینوفارم، استرازنکا، برکت و اسپوتنیک در مراکز تجمعی و مراکز جامع خدمات سلامت شهرستان‌های تابعه در دسترس است، گفت: انتظار داریم مردم فهیم کردستان جهت تزریق واکسن برای محافظت از خود، خانواده و جامعه اقدام کنند.

کد خبر 21158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha