آمریکا به حضور نظامی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه ادامه می دهد

سرویس جهان- در پیامی که در صفحه توئیتر سفارت آمریکا در سوریه منتشر شده: بر ادامه حضور نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه تاکید شده است.

به گزارش کردپرس، بار دیگر مقامات و نهادهای وابسته به دولت آمریکا به ادامه حضور نظامی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه تاکید کرده اند اما تنها هدف از این حضور را مبارزه با داعش عنوان می کنند.

در پیام توییتری که در صفحه رسمی سفارت آمریکا در سوریه منتشر شده، آمده است: « داعش تهدیدی مستقیم علیه مردم سوریه و منافع ملی آمریکا است. آمریکا حضور نظامی خود در سوریه را برای پایان دادن به تهدیدهای این گروه تروریستی حفظ می کند.»

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران از ادامه حضور نیروهای آمریکا در کنار نیروهای کرد سوریه خبر داد اما تاکید کرد همکاری آمریکا با نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از اعراب و کردهای سوریه تنها روی یک هدف متمرکز شده و آن دنبال کردن داعش است. جان کربی گفت تا زمانی که این تهدید ادامه داشته باشد شراکت نظامی میان کردهای سوریه و نیروهای نظامی آمریکا ادامه خواهد داشت.

اما نیکولاس هراس، تحلیلگر مسائل امنیتی خاورمیانه معتقد است هر چند حضور نظامی نیروهای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه با عنوان مبارزه با داعش صورت می گیرد اما تاثیرات بلندمدت و مهمی بر سرنوشت این مناطق دارد.

او در صفحه توییتر خود نوشت: هرچه حضور نظامی آمریکا در این مناطق طولانی تر شود اداره خودگردان شمال و شمال شرق سوریه در این مناطق نفوذ بیشتری پیدا خواهد کرد. این تحلیلگر مسائل امنیتی معتقد است این مسئله باعث می شود بازگشت این مناطق به شرایط اجتماعی، سیاسی و امنیتی پیش از 2011 دشوارتر شود.

کد خبر 21134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha