نخستین کتابخانه عمومی شهر گوگ‌تپه مهاباد افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی- کتابخانه عمومی "روناک موکریان" شهر گوگ‍‌تپه با هزینه بیش از ٤ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در زمین به مساحت ۳۰۰ مترمربع و حمایت انجمن حامی به بهره برداری رسید.

به گزارش کردپرس، فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در آیین افتتاح کتابخانه عمومی "روناک موکریان" شهر گوک تپه ضمن قدردانی از بانیان احداث این کتابخانه گفت: توسعه بخش فرهنگی و توجه به احداث زیرساخت های آن به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه پایدار مورد حمایت دولت و بخش خصوصی قرار گرفته است.

عارف خدرلو اضافه کرد: خیران به ایثارگران راه توسعه و آبادنی در هر جامعه ای معروف هستند و این ظریف در شهرستان مهاباد با وجود انسان فرهیخته به وفور یافت می‌شود.

او بیان کرد: مهاباد به پاس داشتن شخصیت‌های فاخر همچون استاد "هیمن"، استاد "هژار" و "محمد قاضی" از سایر شهرهای اطراف متمایز بوده است.

فرماندار داشتن نیروی انسانی توانمند را از دیگر ظرفیت‌های مهم این شهرستان دانست و تاکید کرد: استفاده صحیح از این پتانسیل‌های عالی در بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت می‌توان مهاباد را به یک شهر نمونه در توسعه پایدار کشور معرفی کند.

کتابخانه عمومی "روناک موکریان" شهر گوگ‍‌تپه با هزینه بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در زمین به مساحت ۳۰۰ مترمربع و حمایت انجمن حامی به بهره برداری رسید.

از مجموع هزینه احداث ساختمان کتابخانه یک میلیاردو ۸۰۰ میلیون ریال توسط انجمن حامی، یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال توسط شهرداری و همچنین یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال هم توسط خیران تامین شده است.

فاز نخست ساختمان این کتابخانه شامل طبقه هم کف دارای کتابخانه، سالن مطالعه، نماز خانه، اتاق مدیریت و سرویس‌های بهداشتی بوده که به اتمام رسیده و فاز دوم نیز طی سال آینده احداث خواهد شد.

کد خبر 21133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha