سرمایه‌گذاران به فعالیت در حوزه گردشگری تکاب تمایل ندارند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تکاب مناسب نیست و سرمایه‌گذاران تمایل زیادی به فعالیت در حوزه گردشگری این شهرستان ندارند.

به گزارش کردپرس، جلیل جباری در نشست با فعالان حوزه گردشگری تکاب با بیان اینکه توسعه گردشگری در این شهرستان نیازمند تحول اساسی است افزود: وضعیت نامناسب سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این شهرستان بیانگر این است که در معرفی آثار و جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان کار فرهنگی خوبی انجام نشده است.

او با تاکید بر اینکه برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری تکاب آمادگی داریم بیان کرد: کار فرهنگی مناسب در معرفی و شناساندن آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان نیازمند هم‌گرایی و همراهی همه نهادها و سازمان‌های متولی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فضاهای اقامتی تکاب در سال های اخیر ۲ برابر شده اما اکنون از مهمان و گردشگر خالی است گفت: از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و تسهیلات ۱۰ درصدی، حمایت‌های مالی خوبی از سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در بخش گردشگری تکاب انجام می‌شود.

جباری ادامه داد: برای توسعه گردشگری در تکاب معرفی جاذبه های این شهرستان به سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی بسیار ضروری است تا با حضور آنان امکانات مناسب ایجاد و زمینه جذب گردشگر فراهم شود.

او با تاکید بر لزوم برگزاری تورهای گردشگری در تکاب برای سرمایه گذاران اضافه کرد: برای معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری به ویژه آثار طبیعی تکاب در نظر داریم جشنواره تورگردانان و سرمایه گذاران در حوزه طبیعت گردی این شهرستان را در چند ماه آینده برگزار کنیم.

صمت آذربایجان غربی در بهره برداری معادن باید از میراث فرهنگی استعلام کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: همچنین زیرساخت‌های جاده‌ای و راه های دسترسی به مکان های گردشگری تکاب مناسب نیست از این رو باید جاده های منتهی به اثرهای طبیعی و تاریخی این شهرستان بهبود و ارتقا یابد.

جباری افزود: در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه صدور مجور بهره برداری معادن مکلف شده است از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی استعلام کند.

او بیان کرد: قلعه اربابی تکاب به عنوان یک اثر ثبت ملی فرصت و ظرفیت مناسبی در بخش گردشگری این شهرستان است که برنامه های جدی برای رونق آن درنظر گرفته است.

قلعه اربابی تکاب موزه مردم‌شناسی می‌شود

فرماندار تکاب نیز در این جلسه گفت: قلعه اربابی سردار افشار این شهرستان که از بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجار است و در سال ۱۲۸۱ هجری قمری احداث شده و یک هکتار مساحت دارد به موزه مردم‌شناسی تبدیل خواهد شد.

امیر ستوده‌فر افزود: با راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در قلعه تاریخی اربابی سردار افشار ، ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان به نمایش درآمده و بستر مهم و مناسبی برای معرفی تاریخ کهن و فرهنگ غنی این شهر فراهم و ایجاد می‌شود.

او بیان کرد: همچنین عملیات احداث و تکمیل ساماندهی و بهسازی جاده جدید گردشگری حدفاصل روستاهای "بدرلو" و "قوشه بلاغ" تکاب با هدف ایجاد زنجیره گردشگری در منطقه تسریع می یابد و با بهره‌برداری از آن فاصله اثر طبیعی ثبت ملی چمن متحرک "چملی گول" و مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان ۵۰ کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود که گام مهمی در رونق گردشگری شهرستان به شمار می‌رود.

فرماندار تکاب گفت: با توجه به اینکه ورودی "غار کرفتو" در استان کردستان واقع شده اما بخشی از غار در حوزه تکاب قرار دارد در نظر داریم جاده و راه دسترسی آن از تکاب اصلاح و بهسازی شود تا علاوه بر بهره مندی روستاها ار این مسیر، زنجیره جاده‌های ارتباطی مراکز گردشگری منطقه ایجاد و تکمیل شود.

ستوده‌فر اضافه‌کرد: معادن تکاب نه تنها باید با آثار تاریخی و طبیعی در تضاد و تعارض نباشد بلکه برای توسعه همه جانبه شهرستان لازم است این ۲ بخش با در نظر گرفتن مسائل قانونی، هم‌پوشانی داشته باشند.

کد خبر 21022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha