تأکید عبادی و زیباری بر ضرورت برقراری ثبات سیاسی و تأمین مایحتاج مردم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – حیدر عبادی نخست وزیر اسبق و رئیس ائتلاف نصر عراق و هوشیار زیباری رئیس هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات در بغداد بر ضرورت حمایت از ثبات سیاسی و تأمین مایحتاج شهروندان تأکید کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، دفتر حیدر عبادی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد نخست وزیر اسبق عراق در دیدار با هیأت مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان به ریاست هوشیار زیباری درباره تحولات اوضاع سیاسی عراق و پیامدهای نتایج انتخابات و فعالیت های سیاسی کنونی در کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

دفتر عبادی همچنین اعلام کرد: در این دیدار طرفین درباره مرحله آتی و اهمیت برقراری ثبات سیاسی و تأثیر مثبت آن بر همه جنبه های زندگی شهروندان و تأمین مایحتاج کشور و هموطنان عراقی بحث و گفتگو کردند.

یادآور می شود هیأت مذاکره کننده عالیرتبه حزب دمکرات کردستان (پارتی) به ریاست هوشیار زیباری هفته گذشته وارد بغداد شد و تاکنون با شماری از نیروهای سیاسی عراقی درباره تحولات اوضاع این کشور و تشکیل کابینه جدید دولت مرکزی مذاکره کرده است.

مقامات اقلیم کردستان اعلام کرده اند احزاب و جریانات کرد منتظر تشکیل بزرگترین فراکسیون مجلس جدید توسط جریانات شیعه و توافق بین آنها برای معرفی نامزدهای نخست وزیری هستند تا مذاکرات درباره تشکیل کابینه جدید و تقسیم پست های وزارتی را براساس عرف سیاسی و سهم انتخاباتی هر جریان آغاز کنند.

اخیرا اخباری درباره تشکیل ائتلافی متشکل از جریان صدر (73 کرسی)، حزب دمکرات کردستان (33 کرسی) و ائتلاف تقدم به رهبری محمد حلبوسی (38 کرسی) منتشر شده است.

کد خبر 20879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha