انجام ۱۲۸۷ عملیات اطفاء حریق و امداد توسط آتش نشانان سنندجی

سرویس کردستان - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج، از انجام یک هزار و ۲۸۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی در 7 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سهیل فضل وزیری گفت: آتش نشانان این سازمان در راستای امداد رسانی بموقع به شهروندان همواره با آمادگی کامل در حفظ جان و مال همشهریان گرامی در زمان بروز حوادث تلاش می کنند.

وی اظهار کرد: آتش نشانان این سازمان در هفت ماهه امسال یک هزار و ۲۸۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات را در سطح شهر انجام داده اند که از این تعداد ۶۶۳ عملیات اطفاء حریق و ۶۲۴ عملیات نیز مربوط به امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج افزود: از ۶۶۳ فقره عملیات اطفاء حریق صورت گرفته در هفت ماهه امسال؛ ۲۷۲ فقره مربوط به اطفاء حریق فضای سبز، کشاورزی، جنگل و مرتع، ۲۰۶ فقره مسکونی، ۶۰ فقره خودرو و ماشین آلات، ۳۷ مورد تجاری، ۳۸ مورد ضایعات و زباله، ۱۴ مورد انبار، ۱۲ مورد اداری، تاسیسات شهری ۴ مورد، صنعتی ۳ مورد، یک مورد مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز تجمعی و آموزشی یک مورد و ۱۵ فقره مربوط به سایر موارد بوده است.

فضل وزیری ادامه داد: ۲۶۷ مورد گرفتن حیوانات موذی و وحشی، ۱۸۴ مورد گیر کردن در آسانسور، ۵۲ فقره تصادف، گیرکردن انگشتر ۲۴ فقره، محبوس شدن در اماکن ۱۴ مورد، ۸ فقره سقوط در چاه و ریزش چاه، ۴ مورد انفجار گاز، آبگرفتگی و سیلاب ۴ فقره، ۳ مورد ریزش آوار، سقوط اشیاء و اجسام ۳ مورد، سقوط از ارتفاع ۴ مورد، عملیات غواصی ۲ مورد، برق گرفتگی یک مورد، خفگی و گازگرفتگی یک مورد و ۵۳ فقره سایر موارد از ۶۲۴ فقره عملیات انجام شده امداد و نجات بوده است.

وی یادآور شد: از یک هزار و ۲۸۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات؛ ۹۳۹ ماموریت در داخل محدوده شهر، ۴۲ عملیات در خارج از محدوده و ۳ مورد از ماموریت های انجام شده در محدوده روستاها بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج بیان کرد: در عملیات های انجام شده؛ ۶۴ نفر از شهروندان و یک نفر از آتش نشانان مجروح و ۱۳ نفر از شهروندان نیز متاسفانه فوت شده اند.

فضل وزیری گفت: ۲۰۸ نفر از همکاران تحت آموزش درون سازمانی قرار گرفته اند و ۲۴۹ نفر نیز از ارگانهای دولتی و شرکت های خصوصی و مدارس و پیش دبستانی به صورت برون سازمانی آموزش دیده اند.

کد خبر 20697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha