افزایش خسارات سیلاب در مهاباد/ ٥٠ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه مهاباد گفت: بر اساس برآورد اولیه نزدیک به 50 واحد مسکونی در سیلاب مهاباد دچار آبگرفتگی شدند و اداره بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی نیز عملیات برآورد خسارت به منازل مسکونی را در دستور قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، عارف خدرلو، بیان کرد: شدت آبگرفتگی و سیلاب در سطح شهرستان متوقف شده و عملیات برآورد خسارت و همچنین شست و شوی سطح شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

رییس ستاد بحران شهرستان مهاباد افزود: عوامل شهرداری با تمام تجهیزات ضمن شست و شوی معابر، کوچه ها و خیابان های سطح شهر با ایجاد گونی های شنی در مناطقی که احتمال سیلابی شدن دوباره سطح خیابان و معابر را دارد، مانع گذاری خواهند کرد.

او ادامه داد: تمام ارگان‌های دولتی و نظامی و حتی بخش خصوصی نیز در امر شست و شوی سطح شهر کمک حال شهرداری بوده و تا تمیزی کامل شهر روند پاکسازی گل و لای ادامه دارد.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به خسارت برخی از خودروهای در حادثه سیل گفت: نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی در اسرع وقت خسارت خودروهای آسیب دیده را برای ارایه خدمات بیمه‌ای انجام خواهد داد.

براساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد در طی مدت نیم ساعت بیش از ۲۰ میلی متر بارش در مهاباد به ثبت رسید، شدت بارش موجب جاری شدن سیل در چند نقطه از شهر و مسیرهای ارتباطی در حاشیه شهر شد.

تاکنون خسارت جانی گزارش نشده اما شدت سیل در برخی نقاط به حدی است که تعدادی از خودروها را نیز با خود برده است.

بارش شدید باران که از بعدازظهر ١٢ آبان در مهاباد و بیشتر شهرهای استان آغاز شده و تا روز جمعه تداوم خواهد داشت.

کد خبر 20537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha