الحاق دو مرز آذربایجان غربی به خط راه آهن سراسری پیشنهاد شد

سرویس آذربایجان‌غربی- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از طرح پیشنهاد الحاق خط ‌راه آهن (ارومیه-سرو) (نقده-تمرچین) به شبکه راه‌آهن سراسری خبر داد و گفت: در صورت موافقت مقامات کشوری، این مسیرها راه آهن سراسری ایران را به مرزهای ترکیه و شمال عراق متصل خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سیدمحسن حمزه‌لو در نشست با معاون دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بیان کرد: براساس نیازسنجی ملزومات توسعه راه‌آهن در آذربایجان غربی در گام نخست باید سهم شبکه ریلی در ترانزیت بین‌الملل گسترش یابد.

او در این نشست خواستار افزایش کارایی ایستگاه‌های راه‌آهن استان شد و افزود: ایستگاه‌ها ظرفیت بالایی در حمل‌ونقل باری به طور تقریبی ١٠ میلیون تن در سال را دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پیشنهاد الحاق خط‌راه آهن ارومیه-سرو به شبکه راه‌آهن و الحاق خط راه‌آهن نقده-تمرچین معرفی شده که باعث افزایش تبادلات اقتصادی بین ایران اسلامی و کشورهای همسایه می‌شود.

حمزه لو تاکید کرد: بهره‌گیری از شبکه استاندارد ریلی به عنوان حمل‌ونقل امن، کم‌هزینه، به صرفه و سازگار با محیط‌زیست نیاز زیرساختی استان در جابه‌جایی مبادلات مرزی به شمار می‌رود. طبق ارزیابی کارشناسان حمل‌ونقل افزایش سهم راه‌آهن آذربایجان‌غربی در ترانزیت کالا و صادرات غیرنفتی می‌تواند گره‌گشای حجم عظیمی از مشکلات اقتصادی باشد.

کد خبر 20509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha