آمریکا نمی تواند مانع حمله ترکیه به  کوبانی و منبج شود

سرویس جهان- نیکولاس هراس معتقد است ترکیه به دنبال محاصره مناطق تحت کنترل کردها در غرب رود فرات یعنی کوبانی، منبج و تل رفعت است و آمریکایی ها در این منطقه نفوذی ندارند که بخواهد در برابر حمله احتمالی ترکیه در این مناطق مقابله کنند.

به گزارش کردپرس، با این که حمله احتمالی ترکیه علیه کردهای سوریه، آنطور که برخی رسانه ها گمانه زنی می کردند، هنوزاتفاق نیفتاده است اما نیکولاس هراس، تحلیلگر مسائل خاورمیانه معتقد است خطر حمله ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه هنوز به قوت خود باقیست.

کارشناس خبرگزاری نیوزلاین که مسائل خاورمیانه را پوشش میدهد، در رشته توییت هایی احتمالات پیرامون تهدیدهای ترکیه علیه کردهای سوریه را بررسی کرده است. او معتقد است که ترکیه بیشتر به دنبال تصرف یا محاصره مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در غرب رود فرات است و آمریکا به عنوان متحد کردها نمی تواند مانع این حمله شود. هراس یادآوری کرده است که آمریکا در برابر تصرف شهرهایی مانند عفرین از سوی ترکیه که در غرب فرات قرار دارند هیچ اقدامی نکرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بر این باور است که تنها کشوری است که می تواند مانع حمله ترکیه به کردهای سوریه باشد روسیه است چرا که روسیه نمی خواهد ترکیه بیش از این مناطق تحت کنترل خود را در سوریه گسترش دهد. استدلال مسکو این است که ترکیه وارد هر منطقه ای در سوریه شود از آن خارج نمی شود.

نیکولاس هراس هشدار داد که ترکیه بیشتر به دنبال محاصره کامل کوبانی است که اهمیت ویژه ای برای کردهای سوریه و نیروهای دموکراتیک دارد.

کد خبر 20492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha