نابغه سندروم داون مهابادی با ٢ مدال طلا در مسابقات قایقرانی درخشید

سرویس آذربایجان غربی-رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: "شاهو محمدی" نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور ۲ مدال طلا گرفت.

قرنی مصطفی پور در این باره به کردپرس افزود: شاهو محمدی به عنوان تنها نماینده استان آذربایجان غربی در مسابقات قایقرانی پاراکانو کشور که دوشنبه ۱۰ آبان ماه در دریاچه آزادی تهران برگزار شد شرکت کرد.

او ادامه داد: این نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور در کلاس Mk1 در مسافت٢٠٠ متر ودر کلاسMTkL1 مسافت ٢٠٠ متر موفق به کسب ٢ مدال طلا شد.

در حاشیه مراسم توزیع احکام و مدالها از شاهو محمدی به عنوان اولین قایقران سندروم داون در دنیا که با قایق تعادلی قایقرانی می کند نام برده شد و این ورزشکار مهابادی از سوی شرکت کنندگان مورد تشویق قرار گرفت.

شاهو محمدی متولد ١٣ شهریور ماه سال ٨٤ است. او از کودکی مبتلا به سندرم داون(کم توان ذهنی) بوده و بنا به توصیه پزشکان پدر و مادر او سعی که مشکل ترس از آب وی را به کمک شنا درمانی بهبود بخشند.

شاهو، سال ٩٧ توانست با شنای ۲۵۰۰ متر رکوردار ایران و جهان شود. این شناگر توانست در عرض یک ساعت، مسافت ٢ هزار و ٤٨٣ متری رو در ٤٩ بار به صورت رفت و برگشت شنا کرده و اولین رکوردار بیشترین مسافت شنای استقامت در عرض یک ساعت در بخش معلولان ایران و جهان شود.

محمدی، عضو ویژه پارالمپیک ایران و دارنده دو مقام قهرمانی در مسابقات کرال سینه ایران، اولین قایقران سندرومی ایران، اولین سندرومی دارای توانایی کنترل قایق کایک در ایران و رقابت با شناگران عادی است.

به گزارش کردپرس، سندروم داون یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل حضور تمام یا بخشی از یک کروموزوم اضافی در جفت کروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید که در اصطلاح علمی تریزومی ۲۱ نامیده می‌شود.

این بیماری دارای علایم مختلف از جمله ناهنجاری‌های عمده یا خفیف در ساختار یا عمل کرد ارگان‌ها است. از جمله علایم عمده و زودرس که در تقریباً همه بیماران مشاهده می‌شود وجود مشکلات یادگیری و نیز محدودیت و تأخیر رشد و نمو است.

کد خبر 20353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha