آمریکا نمی تواند کردهای سوریه را نجات دهد

سرویس جهان- مجله نشنال اینترست آمریکا، یکی از اهداف اصلی حضور 900 نیروی نظامی این کشور در سوریه را محافظت از کردها دانسته اما تاکید کرده است که کردهای سوریه در موقعیتی ضعیف قرار دارند و این حضور کمکی به آنها نمی کند.

به گزارش کردپرس، مجله نشنال اینترست آمریکا که همواره مقالات و یادداشت هایی در حمایت از حضور آمریکا در سوریه به بهانه حمایت از کردها منتشر کرده است، اخیر مقالاتی در مورد غیرضروری بودن حضور این نیروها نگاشته است.

این مجله سیاسی در مقاله اخیر خود یکی از هداف اصلی ادامه حضور 900 نیروی نظامی آمریکا در سوریه را حمایت و دفاع از کردها دانسته است. این مجله اشاره کرده است دولت جو بایدن حتی ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا را در ماه سپتامبر روانه شمال سوریه کرد تا به مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیروهای کرد سوریه اطمینان دهد آمریکا همچنان در سوریه می ماند.

این نشریه به دولت بایدن توصیه کرده است که این کشور به جای محافظت از کردها اقدام عاقلانه تر یعنی پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در سوریه را در پیش بگیرد.

مایکل هال، مدیر روابط عمومی اندیشکده اولویت های دفاعی آمریکا، در این مقاله استدلال کرده است کردهای سوریه بخشی از نیروهای درگیر جنگ داخلی در سوریه هستند و همواره مورد تهدید ترکیه قرار گرفته اند. بنابراین، کردها هیچ شانسی ندارند و آمریکا نباید خود را درگیر جنگی کند که یک طرف آن کردها هستند و طرف دیگر آن ترکیه متحد عضو ناتوی آمریکاست.

او معتقد است که دلیل همراهی آمریکا با کردهای سوریه در جنگ با داعش، تلاقی منافع آنها با هم در یک مقطع بوده و لزوما به معنای همراستا بودن منافع آنها در تمام دوران و ادامه همپیمانی نیست. بنابراین، دلیلی وجود ندارد که کردها یا هر غیرآمریکایی فکر کند که تا ابد می تواند از محافظت نظامی آمریکا برخوردار باشد.

نشنال اینترست آمریکا معتقد است کردهای سوریه هر وقت از حمایت آمریکا ناامید شده اند به سمت دولت مرکزی سوریه تمایل پیدا کرده اند و نمونه آن نزدیک شدن هرچه بیشتر کردها به دمشق در سال 2019، پس از خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه و حمله نظامی بعد از آن توسط ترکیه بود.

در این مقاله تاکید شده که ادامه حضور آمریکا در سوریه جان سربازان این کشور را به خطر می اندازد در حالی که حفظ جان آنها مهم تر از محافظت از کردهایی است که به طور موقت و به سبب تلاقی منافع با آمریکا همپیمان شده اند.

مایکل هال پیشنهاد کرده است که آمریکا کردها را متقاعد کند که به دنبال خروج از سوریه است. در این صورت، کردها به احتمال زیاد به سراغ توافق با دولت سوریه خواهند رفت که حامی بزرگی مانند روسیه دارد و می تواند از کردها در برابر حملات ترکیه محافظت کند.

او بر این باور است که تهدیدهای داعش کاهش یافته و آمریکا به برخی منافع امنیتی خود دست یافته است. بنابراین، وقت آن رسیده است که جو بایدن 900 نیروی نظامی آمریکا را از سوریه خارج کند.

مایکل هال استدلال کرده است اهمیت حضور آمریکا در افغانستان و پیامدهای آن باعث نشد واشنگتن تصمیم به خروج از این کشور را عملی نکند. در مقابل، تصمیم گیری درباره خروج از سوریه می تواند آسانتر صورت بگیرد.

کد خبر 20289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha