احداث 4300 هکتار باغ در پایاب سد آزاد سنندج

سرویس کردستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با احداث 4 هزار و ۳۰۰ هکتار باغ در پایاب سد آزاد سنندج برای یک هزار و 500 نفر اشتغالزایی می‌شود.

به گزارش کرد پرس، محمدفرید سپری در حاشیه بازدید از پروژه توسعه باغات سامانه خط انتقال سد آزاد شهرستان سنندج، گفت: حجم احداث باغات در پایاب سد آزاد سنندج بالغ بر ۸۳۹ هکتار اعلام کرد که تاثیر بسزایی در تولید میوه شهرستان سنندج به خود اختصاص می دهد.

وی به تولید ثروت در کشور به عنوان یکی از شعارهای مهم دولتمردان اشاره کرد و افزود: پروژه انتقال آب سد آزاد به دشت های شرق استان که از سال ۱۳۹۰ در دستور مطالعه قرار گرفته محرکه ای بود برای استعدادیابی و احداث 4 هزار و ۳۰۰ هکتار باغ در سطح شهرستان سنندج که یک پروژه مهم در توسعه باغات به شمار می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افتتاح این پروژه نهایتا تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و اظهار کرد: تا امروز بالغ بر 4 هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تولیدی صرف شده است.

سپری در خصوص میزان اشتغال طرح توسعه باغات بهش کلاترزان، بیان کرد: در صورت بهره‌برداری از این 4 هزار و ۳۰۰ هکتار باغ در پایاب سد آزاد برای یک هزار و 500 نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی ادامه داد: آب مورد نیاز شبکه فرعی آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سامانه انتقال سد آزاد از محل سامانه خط انتقال این سد به سد قوچم و در 7 نقطه آبگیر تامین شده و بر اساس برنامه مصوب اولیه در سطح 4 هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شیب دار روستا‌های بخش کلاترزان در محور سنندج - مریوان تا روستای حسن آباد محور سنندج - دیواندره شبکه آبیاری قطره‌ای اجرا می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: هدف از اجرای طرح، تامین آب مورد نیاز طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار و مستعد منطقه، رفع محرومیت زدایی و افزایش تولید بخش کشاورزی است و پیش بینی می‌شود با اجرای طرح برای یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شغل شود.

کد خبر 19501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha