توقف فعالیت ٢ واحد تولیدی آلاینده زیست محیطی در ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: فعالیت ٢ واحد تولیدی و صنعتی ارومیه که با ایجاد آلودگی باعث بروز خساراتی به محصولات کشاورزی در منطقه شده بود، متوقف شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سعید موسوی در خصوص بازدید سرزده و شبانه از واحدهای آلاینده در شهرستان ارومیه افزود: با توجه به گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت شبانه بعضی از واحدها تولیدی و صنعتی که با ایجاد آلودگی باعث بروز خساراتی به محصولات کشاورزی در منطقه شده است از کارخانه های مذکور بازدید شد.

او ادامه داد: در این پایش شبانه از ۵ واحد بازدید شد که ۲ واحد از آنها دارای آلایندگی زیست محیطی خارج از استاندارد های زیست محیطی تشخیص داده شد، که از فعالیت آنها تا رفع کامل آلایندگی و اصلاح فرآیند تولید و همچنین نصب فیلترهای استاندارد جلوگیری شد.

موسوی افزود: پایش ها با توجه به فصل برداشت محصولات باغی و کشاورزی در منطقه ادامه خواهد داشت تا هیچ واحد تولیدی نتواند بدون رعایت کامل ضوابط و مقررات زیست محیطی به فعالیت خود ادامه دهد.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تاکید کرد: در این بازدید ۲ واحد تولید آهک و پودر سنگ اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند که در صورت ادامه این روند پرونده آنها به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد.

کد خبر 18852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha